0 Unterminated String: '"Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut. Co będzie potrzebne? Przede wszystkim, jeśli chcemy uruchomić naszą pierwszą kampanię reklamową Facebook Ads, będziemy potrzebowali kilku rzeczy. Po pierwsze będzie to konto na Facebooku. Reklamę możemy uruchomić z dowolnego konta, ale musimy być zalogowani, aby skorzystać z tej możliwości promocyjnej. Warto wcześniej też odłożyć środki, z których opłacimy kampanię na osobne konto, a także materiały związane z reklamą, które chcemy zaprezentować i informacje o grupie docelowej naszych odbiorców. Przygotowanie tych rzeczy wcześniej znacznie ułatwia oraz przyspiesza cały proces uruchamiania reklamy na Facebooku. Cel reklamy Pierwszym krokiem do utworzenia nowej reklamy na Facebooku jest przejście do menedżera reklam poprzez górne menu. Gdy już się w nim znajdujemy, należy wybrać opcję uruchomienia nowej kampanii reklamowej. W tym momencie otrzymamy do wyboru kilkanaście celów reklamy podzielonych na trzy grupy. Będą odzwierciedlały czynności i efekty, jakie chcemy uzyskać poprzez reklamę. Mogą to być kliknięcia w link, odtworzenia wideo czy pozyskanie ruchu. Wybranie konkretnego celu jest ważne, gdyż modyfikuje kolejne ustawienia kampanii i optymalizuję ją w taki sposób, aby uzyskać pożądaną czynność przez reklamodawcę. Na początek przy pierwszej kampanii reklamowej najlepszym rozwiązaniem będzie wybór ruchu, czyli pozyskiwania użytkowników, którzy będą zapoznawali się z naszą reklamą i przechodzić na naszą stronę internetową. Wybór ten daje sporo korzyści, stosunkowo prostą formę konfiguracji reklamy i duże możliwości niezależnie od celu reklamowego, którego oczekujemy. Bardziej zaawansowane cele reklamowe, warto wybierać, jeśli już zaznajomimy się trochę z systemem. Opcje reklamy W drugim kroku wybieramy i ustawiamy opcje reklamy, którą chcemy wyemitować. Ustawienia będą dotyczyły takich elementów jak budżet, harmonogram emisji czy umiejscowienie reklam. Powinniśmy zatem ustawić odpowiedni budżet, jaki posiadamy na kampanię reklamową, dodać jego wartość, a także ustawić, jakie sumy w ciągu konkretnego dnia chcemy wydawać. Zapobiegnie to wydaniu całego budżetu reklamowego w ciągu jednego dnia. Możemy również określić maksymalną cenę reklamy, na którą się zgadzamy, powyżej której nasza reklama nie będzie emitowana. Facebook Ads opiera się na licytacji reklam, a ich cena zależy od aktualnego popytu, a także innych warunków. Możemy również ustalić harmonogram emisji reklamy, wybierając konkretny czas, konkretne dni czy nawet konkretne pory dnia, jeśli ma to dla nas znaczenie. Musimy również określić, gdzie chcemy, aby pojawiały się nasza reklama. Jeśli nie mamy własnych preferencji, warto pozostawić automatyczne ustawienie. Jednym z najważniejszych elementów tworzenia i publikowania reklamy na Facebooku jest określenie grupy docelowej. Będzie to określenie użytkowników, do których zostanie skierowana reklama i nazywa się to targetowaniem. Przygotuj sobie wcześniej listę cech, jakie muszą spełnić odbiorcy. Powinniśmy w tym momencie wprowadzić je do systemu reklamowego, a nie dopiero je ustalać. Warto zatem określić podstawowe informacje takie jak wiek, lokalizacja, płeć czy narodowość i język. Możemy również dodawać poszczególne cechy, które muszą posiadać odbiorcy, aby mogli zobaczyć naszą reklamę np. związane z ich osobą czy zainteresowaniami. Projektowanie reklamy Ostatnim krokiem podczas uruchomienia swojej reklamy w Facebook Ads jest projektowanie reklamy. Jest to graficzne zbudowanie reklamy, która będzie wyświetlana na Facebooku naszym odbiorcom. Możemy umieszczać w niej tekst, zdjęcia czy wideo, a także wybierajcie różne typy. Do dyspozycji mamy zarówno posty tekstowe, jak i materiały graficzne oraz wideo czy materiały interaktywne takie jak pokazy slajdów czy karuzelę zdjęć. Bardzo przydatną funkcją Facebooka jest również podgląd na żywo budowania takiej reklamy. Wprowadzając tekst lub inne elementy widzimy, jak nasza reklama będzie wyglądała w różnych miejscach np. na różnych urządzeniach czy w różnych lokalizacjach Facebooka. Warto korzystać z tego narzędzia i patrzeć czy dana reklama będzie estetyczna. Podczas budowania materiałów graficznych lub wideo, a także przemyślanych tekstów warto sprawdzać różne ustawienia. To właśnie o tych elementów będzie zależało powodzenie naszej reklamy, a więc warto przyłożyć szczególnie uwagę na tego elementu. Praktyczne porady Jeśli chcemy szybko uruchomić naszą pierwszą kampanię na Facebooku, warto skorzystać z materiałów wideo na YouTube. Dzięki temu zobaczymy w praktyce, jak wygląda system reklamowy, a także, jakie opcje mamy do wyboru. W sieci istnieje wiele tutoriali czy wideo poradników, które dokładnie omawiają każdą funkcję i każdy przycisk danego programu. Dzięki temu wchodząc na Facebooka do menedżera reklam i uruchamiając swoją pierwszą kampanię reklamową, będziemy wiedzieli, jakie opcje musimy zaznaczyć i jak przebrnąć przez cały proces. Może zająć to nawet jedynie kilka minut, jeśli będziemy wiedzieli, co robić. Jeśli chcemy zbudować naszą pierwszą szybką kampanię reklamową na Faceb'