Wydrukuj tę stronę

Po co mi to SEO? Czyli czym jest SEO i dlaczego jest tak ważne.

Kiedy mówimy o SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarkę mamy na myśli zarządzanie witryną w taki sposób, aby mogła zdobyć ona najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Każda wyszukiwarka posiada własne zasady, według których ranking takich wyników jest tworzonych.

 

Absolutnie najpopularniejszą z nich jest Google i wszystko, co dzisiaj przedstawiamy jest zgodne z zasadami, którymi kieruje się właśnie ta wyszukiwarka.

 

Jakie czynniki wpływają na SEO?

 

O pozycji strony w wynikach wyszukiwarki wpływa wiele czynników. Najważniejszymi z nich są wartościowe treści, o czym więcej poniżej. Poza tym należy zadbać o odpowiednią strukturę strony, tak, aby poruszanie się po niej było łatwe i intuicyjne dla użytkowników. Powinna być ona również możliwie szybka. Ostatnio coraz więcej uwagi zwraca się również na to, by była responsywna, to znaczy łatwa do przeglądania na urządzeniach mobilnych.

 

Jaki wpływ treści z Twojej strony mają wpływ na SEO?

 

Charakter treści na stronie jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wyszukiwarkach. Co to oznacza? W praktyce tyle, że naprawdę warto zadbać o ich jakość.

 

Teksty, które lubią wyszukiwarki, muszą być przede wszystkich wartościowe dla czytelników. Minęły bezpowrotnie czasy, gdy content marketing opierał się na tak zwanych preclach, wypełnionych słowami kluczowymi, często pozbawionych sensu. Obecnie nacisk kładziony jest na wartościowe treści, które powinny być obszerne, wyczerpujące temat, ciekawe i zajmujące dla czytelnika oraz możliwie atrakcyjne wizualnie.

 

W aspekcie wizualnym chodzi przede wszystkim o urozmaicenie tekstu tak, aby nie stanowił jednego bloku znaków. Aby ułatwić i umilić czytelnikowi lekturę warto odpowiednio wyodrębnić akapity i tytuły, a także dodać zdjęcia. Ważnym jest również, aby odpowiednio dzielić nagłówki i akapity ze względu na ich ważność, używając znaczników HTML.

 

Jak widać, inwestycja w odpowiedni content na stronie jest kluczowa w optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarkę. Dobre treści przyczyniają się bezpośrednio do generowania ruchu na Twojej stronie, a co za tym idzie - przyciągania nowych klientów, umacniania pozycji marki czy organizacji oraz budowania coraz szerszego grona lojalnych klientów.