Po co mi to SEO? Czyli czym jest SEO i dlaczego jest tak ważne.

Po co nam SEO ? SN2 NETWORKS - SN2.PL Po co nam SEO ? SN2 NETWORKS - SN2.PL

Kiedy mówimy o SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarkę mamy na myśli zarządzanie witryną w taki sposób, aby mogła zdobyć ona najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Każda wyszukiwarka posiada własne zasady, według których ranking takich wyników jest tworzonych.

 

Absolutnie najpopularniejszą z nich jest Google i wszystko, co dzisiaj przedstawiamy jest zgodne z zasadami, którymi kieruje się właśnie ta wyszukiwarka.

 

Jakie czynniki wpływają na SEO?

 

O pozycji strony w wynikach wyszukiwarki wpływa wiele czynników. Najważniejszymi z nich są wartościowe treści, o czym więcej poniżej. Poza tym należy zadbać o odpowiednią strukturę strony, tak, aby poruszanie się po niej było łatwe i intuicyjne dla użytkowników. Powinna być ona również możliwie szybka. Ostatnio coraz więcej uwagi zwraca się również na to, by była responsywna, to znaczy łatwa do przeglądania na urządzeniach mobilnych.

 

Jaki wpływ treści z Twojej strony mają wpływ na SEO?

 

Charakter treści na stronie jest obecnie bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wyszukiwarkach. Co to oznacza? W praktyce tyle, że naprawdę warto zadbać o ich jakość.

 

Teksty, które lubią wyszukiwarki, muszą być przede wszystkich wartościowe dla czytelników. Minęły bezpowrotnie czasy, gdy content marketing opierał się na tak zwanych preclach, wypełnionych słowami kluczowymi, często pozbawionych sensu. Obecnie nacisk kładziony jest na wartościowe treści, które powinny być obszerne, wyczerpujące temat, ciekawe i zajmujące dla czytelnika oraz możliwie atrakcyjne wizualnie.

 

W aspekcie wizualnym chodzi przede wszystkim o urozmaicenie tekstu tak, aby nie stanowił jednego bloku znaków. Aby ułatwić i umilić czytelnikowi lekturę warto odpowiednio wyodrębnić akapity i tytuły, a także dodać zdjęcia. Ważnym jest również, aby odpowiednio dzielić nagłówki i akapity ze względu na ich ważność, używając znaczników HTML.

 

Jak widać, inwestycja w odpowiedni content na stronie jest kluczowa w optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarkę. Dobre treści przyczyniają się bezpośrednio do generowania ruchu na Twojej stronie, a co za tym idzie - przyciągania nowych klientów, umacniania pozycji marki czy organizacji oraz budowania coraz szerszego grona lojalnych klientów.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1