Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

copywriting SEO copywriting SEO Pixabay

Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

Czy jednak zastanawiamy się, komu zlecamy napisanie treści i czym różni się profesjonalny copywriter od freelancera który pisze teksty? W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie, a także podpowiadamy, dlaczego warto zlecać pisanie treści jedynie specjalistom, którzy zajmują się tym na co dzień.

Różnice między profesjonalnym copywriterem a freelancerem

Aby dobrze zaprezentować temat, przede wszystkim powinniśmy poznać różnice, jakie dzielą profesjonalnego copywritera, a także freelancera. Profesjonalni copywriterzy to specjaliści zajmujący się na stałe tworzeniem treści pisanych. Tworzą oni teksty tematyczne, artykuły, wpisy blogowe, poradniki, opisy produktów i kategorii do sklepów internetowych, a także wiele innych typów treści. Zajmują się pisaniem tekstów profesjonalnie i w pełnym wymiarze czasu. Mogą oni pracować zarówno w agencjach marketingowych jak i być specjalistami i pracować na własne konto.

Freelancerzy zajmujący się pisaniem tekstów najczęściej są osobami, które jedynie dorabiają sobie w ten sposób. Mogą być to studenci lub osoby, które posiadają inne swoje główne zatrudnienie. Freelancerzy często wykonują również inne prace związane z marketingiem cyfrowym, takie jak tworzenie grafik czy prowadzenie sklepów internetowych.

Jakość usługi

Pierwszym i najważniejszy powodem, dla którego warto wybierać profesjonalnych copywriterów – specjalistów jeśli chcemy zlecać pisanie tekstów, jest jakość usługi. Specjaliści posiadają dużo większą wiedzę niż freelancerzy, na bieżąco ją uzupełniają, a także posiadają spore doświadczenie. Dysponują też często drogimi i nieosiąganymi narzędziami wspomagającymi tworzenie treści oraz stosują wszystkie najnowsze metody tworzenia contentu. Zamawiając treści u profesjonalistów mamy zatem dużo większe szanse na stworzenie jakościowych treści, które będą spełniały wszystkie nasze oczekiwania.

Specjaliści w porównaniu z freelancerami często tworzą teksty dużo lepiej i trafniej, a także efektywniej i skuteczniej. Treści takie będą też dużo lepiej dopasowane do naszej strony internetowej pod kątem SEO i wyszukiwarki Google. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania i kwestie związane z SEO są bardzo specjalistyczną wiedzą. Nabywa się ją przez wiele lat a zwykłe napisanie ciekawego tekstu przez freelancera — który nie posiada zazwyczaj takiej wiedzy, nie da nam pełnych profitów. Dzięki odpowiednio napisanym treściom nasze teksty będą lepiej wypromowane wyszukiwarce Google, a my będziemy mogli zarobić więcej pieniędzy, przy lepszej widoczności naszego tekstu.

Wysoki poziom współpracy

Tym, co również przemawia za wybraniem specjalistów gdy chcemy zlecić napisanie treści, jest wysoki poziom współpracy. Profesjonaliści budują często mozolnie i przez długi czas swoje dobre imię i markę personalną. Starają się zatem świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie. Oferują często bardzo szybki kontakt na wiele sposobów, dotrzymują terminów oddania treści, a także starają się wykonywać pracę jak najlepiej tylko potrafią. Również sama rozmowa z klientem odbywa się na dużo wyższym poziomie w taki sposób, aby klient czuł się komfortowo i mogły zlecić pracę szybko oraz skutecznie. Specjaliści pamiętają o wszystkich kwestiach, o które muszą zapytać klientów, aby cała współpraca przebiegła skutecznie. Specjaliści będą zatem dbali, aby oddać teksty dokładnie takie, jakie zamawiamy, w jak najkrótszym czasie. Muszą dbać o swoje dobre imię, gdyż negatywne opinie w internecie mogłyby zrujnować ich wizerunek, a przez to mogliby mniej zarabiać.

Wysoki poziom współpracy to również rozmowa i wsparcie profesjonalnego copywritera. Jest to coś, co jest wartością dodaną i na co warto zwracać uwagę. Podczas wykonywania zlecenia, profesjonalni copywriterzy mogą sugerować pewne rozwiązania, a także zauważać błędy i nieprawidłowości contentowe naszej strony internetowej. Bardzo często otrzymamy również gratis wskazówki i podpowiedzi jak publikować treści, jak nimi zarządzać i jak je tworzyć. To wszystko sprawia, że współpracując z profesjonalnym copywriterem, możemy liczyć na wyższy poziom współpracy.

Bezpieczeństwo danych

Bardzo ważnym czynnikiem, który pomijamy przy wyborze osoby, jaka wykona dla nas treści, jest bezpieczeństwo danych oraz samych tekstów. Może wydawać się to nieco dziwne, ale w rzeczywistości są to bardzo ważne elementy. Pisanie tekstów warto zlecać profesjonalnym copywriterom, gdyż mają oni dużo większe pojęcie o ochronie danych osobowych. Podpisują oni setki umów z różnymi filmami i klientami, a także mają wypracowane sposoby zarządzania danymi. Traktują je również w dużo bezpieczniejszy sposób aniżeli osoby, które nie mają zwykle pojęcia o prowadzeniu działalności w sieci. Profesjonaliści nie będą wynosili komputera z danymi klientów, a także będą posiadali najnowsze i oryginalne oprogramowanie wraz z systemem antywirusowym. Będą również kasowali te wszystkie dane, które nie będą im już potrzebne. Przekazując nasze dane w postaci podpisanej umowy, powinniśmy zatem wybrać wiarygodne osoby, które dołożą wszelkich starań w ochronie naszych newralgicznych danych.

Autentyczność treści

Kolejnym powodem, dla którego warto stawiać na specjalistów, a nie freelancerów przy tworzeniu treści jest autentyczność tekstów. Specjaliści nigdy nie oddadzą nam plagiatu lub kradzionych treści. Są oni osobami rozpoznawalnymi, a pisanie tekstów jest ich głównym zajęciem. Nie będę zatem ryzykowali utraty wizerunku, a także doskonale znają konsekwencje prawne takiego zachowania. Niektórzy freelancerzy zaś z kolei, którzy nie traktują pisania treści jako swojej głównej pracy, a bardziej jako dodatkowe zajęcie, mogą skusić się na “pożyczenie treści” z innych stron internetowych. W razie wykrycia przekrętu nie stracą oni zbyt wiele, gdyż nie mając zbudowanej marki własnej, zawsze mogą dorabiać dalej w innych kategoriach. My z kolei narażamy się w większy sposób na konsekwencje SEO z wykryciem plagiatu, a także nieprzyjemności ze strony prawowitych właścicieli oryginalnych tekstów.

Najnowsze na blogu

  • 1