Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

copywriting SEO copywriting SEO Pixabay

Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

Czy jednak zastanawiamy się, komu zlecamy napisanie treści i czym różni się profesjonalny copywriter od freelancera który pisze teksty? W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na to pytanie, a także podpowiadamy, dlaczego warto zlecać pisanie treści jedynie specjalistom, którzy zajmują się tym na co dzień.

Różnice między profesjonalnym copywriterem a freelancerem

Aby dobrze zaprezentować temat, przede wszystkim powinniśmy poznać różnice, jakie dzielą profesjonalnego copywritera, a także freelancera. Profesjonalni copywriterzy to specjaliści zajmujący się na stałe tworzeniem treści pisanych. Tworzą oni teksty tematyczne, artykuły, wpisy blogowe, poradniki, opisy produktów i kategorii do sklepów internetowych, a także wiele innych typów treści. Zajmują się pisaniem tekstów profesjonalnie i w pełnym wymiarze czasu. Mogą oni pracować zarówno w agencjach marketingowych jak i być specjalistami i pracować na własne konto.

Freelancerzy zajmujący się pisaniem tekstów najczęściej są osobami, które jedynie dorabiają sobie w ten sposób. Mogą być to studenci lub osoby, które posiadają inne swoje główne zatrudnienie. Freelancerzy często wykonują również inne prace związane z marketingiem cyfrowym, takie jak tworzenie grafik czy prowadzenie sklepów internetowych.

Jakość usługi

Pierwszym i najważniejszy powodem, dla którego warto wybierać profesjonalnych copywriterów – specjalistów jeśli chcemy zlecać pisanie tekstów, jest jakość usługi. Specjaliści posiadają dużo większą wiedzę niż freelancerzy, na bieżąco ją uzupełniają, a także posiadają spore doświadczenie. Dysponują też często drogimi i nieosiąganymi narzędziami wspomagającymi tworzenie treści oraz stosują wszystkie najnowsze metody tworzenia contentu. Zamawiając treści u profesjonalistów mamy zatem dużo większe szanse na stworzenie jakościowych treści, które będą spełniały wszystkie nasze oczekiwania.

Specjaliści w porównaniu z freelancerami często tworzą teksty dużo lepiej i trafniej, a także efektywniej i skuteczniej. Treści takie będą też dużo lepiej dopasowane do naszej strony internetowej pod kątem SEO i wyszukiwarki Google. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania i kwestie związane z SEO są bardzo specjalistyczną wiedzą. Nabywa się ją przez wiele lat a zwykłe napisanie ciekawego tekstu przez freelancera — który nie posiada zazwyczaj takiej wiedzy, nie da nam pełnych profitów. Dzięki odpowiednio napisanym treściom nasze teksty będą lepiej wypromowane wyszukiwarce Google, a my będziemy mogli zarobić więcej pieniędzy, przy lepszej widoczności naszego tekstu.

Wysoki poziom współpracy

Tym, co również przemawia za wybraniem specjalistów gdy chcemy zlecić napisanie treści, jest wysoki poziom współpracy. Profesjonaliści budują często mozolnie i przez długi czas swoje dobre imię i markę personalną. Starają się zatem świadczyć usługi na jak najwyższym poziomie. Oferują często bardzo szybki kontakt na wiele sposobów, dotrzymują terminów oddania treści, a także starają się wykonywać pracę jak najlepiej tylko potrafią. Również sama rozmowa z klientem odbywa się na dużo wyższym poziomie w taki sposób, aby klient czuł się komfortowo i mogły zlecić pracę szybko oraz skutecznie. Specjaliści pamiętają o wszystkich kwestiach, o które muszą zapytać klientów, aby cała współpraca przebiegła skutecznie. Specjaliści będą zatem dbali, aby oddać teksty dokładnie takie, jakie zamawiamy, w jak najkrótszym czasie. Muszą dbać o swoje dobre imię, gdyż negatywne opinie w internecie mogłyby zrujnować ich wizerunek, a przez to mogliby mniej zarabiać.

Wysoki poziom współpracy to również rozmowa i wsparcie profesjonalnego copywritera. Jest to coś, co jest wartością dodaną i na co warto zwracać uwagę. Podczas wykonywania zlecenia, profesjonalni copywriterzy mogą sugerować pewne rozwiązania, a także zauważać błędy i nieprawidłowości contentowe naszej strony internetowej. Bardzo często otrzymamy również gratis wskazówki i podpowiedzi jak publikować treści, jak nimi zarządzać i jak je tworzyć. To wszystko sprawia, że współpracując z profesjonalnym copywriterem, możemy liczyć na wyższy poziom współpracy.

Bezpieczeństwo danych

Bardzo ważnym czynnikiem, który pomijamy przy wyborze osoby, jaka wykona dla nas treści, jest bezpieczeństwo danych oraz samych tekstów. Może wydawać się to nieco dziwne, ale w rzeczywistości są to bardzo ważne elementy. Pisanie tekstów warto zlecać profesjonalnym copywriterom, gdyż mają oni dużo większe pojęcie o ochronie danych osobowych. Podpisują oni setki umów z różnymi filmami i klientami, a także mają wypracowane sposoby zarządzania danymi. Traktują je również w dużo bezpieczniejszy sposób aniżeli osoby, które nie mają zwykle pojęcia o prowadzeniu działalności w sieci. Profesjonaliści nie będą wynosili komputera z danymi klientów, a także będą posiadali najnowsze i oryginalne oprogramowanie wraz z systemem antywirusowym. Będą również kasowali te wszystkie dane, które nie będą im już potrzebne. Przekazując nasze dane w postaci podpisanej umowy, powinniśmy zatem wybrać wiarygodne osoby, które dołożą wszelkich starań w ochronie naszych newralgicznych danych.

Autentyczność treści

Kolejnym powodem, dla którego warto stawiać na specjalistów, a nie freelancerów przy tworzeniu treści jest autentyczność tekstów. Specjaliści nigdy nie oddadzą nam plagiatu lub kradzionych treści. Są oni osobami rozpoznawalnymi, a pisanie tekstów jest ich głównym zajęciem. Nie będę zatem ryzykowali utraty wizerunku, a także doskonale znają konsekwencje prawne takiego zachowania. Niektórzy freelancerzy zaś z kolei, którzy nie traktują pisania treści jako swojej głównej pracy, a bardziej jako dodatkowe zajęcie, mogą skusić się na “pożyczenie treści” z innych stron internetowych. W razie wykrycia przekrętu nie stracą oni zbyt wiele, gdyż nie mając zbudowanej marki własnej, zawsze mogą dorabiać dalej w innych kategoriach. My z kolei narażamy się w większy sposób na konsekwencje SEO z wykryciem plagiatu, a także nieprzyjemności ze strony prawowitych właścicieli oryginalnych tekstów.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1