SEO copywriting i teksty SEO – Dowiedz się jakie teksty lubi Google oraz jak napisać dobre teksty SEO!

SEO copywriting i teksty SEO SEO copywriting i teksty SEO Pixabay

Wyszukiwarka Google, choć indeksuje wszystkie strony internetowe w sieci, promuje zwłaszcza te, które posiadają treści odpowiedniego rodzaju. Są to tzw. teksty SEO, czyli dostosowane do wyszukiwarki Google. W tym tekście odpowiadamy na pytanie, dlaczego tak się dzieje, dlaczego Google lepiej ocenia witryny z tekstami SEO, a także jak dobrze napisać taki artykuł.

 

Czym są teksty SEO i SEO copywriting?

Teksty SEO to teksty zamieszczane na stronie internetowej, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google. Ich zadaniem jest informowanie wyszukiwarki o tematyce danego wpisu, a także całej strony internetowej. Są one tworzone zgodnie z wytycznymi i dobrymi praktykami wspomagającymi pozycjonowanie witryny. Teksty SEO zamieszcza się nie tylko dla czytelników, ale również dla wyszukiwarki Google, aby pozytywnie oceniała stronę, a także wysoko pozycjonowała ją w wyszukiwarce. Teksty SEO skupiają się zatem w bardzo dużym stopniu na kwestiach SEO strony internetowej, czyli elementach, które mają ułatwiać indeksowanie witryny, a także podnosić jej jakość, a co za tym idzie ocenę w indeksie Google.

SEO copywriting jest z kolei dzieciną copywritingu, czyli pisania treści. Skupia się on na tworzeniu treści dopasowanych do wyszukiwarki internetowej, aby spełniały wszystkie standardy i wymagania. Pisaniem tego typu treści zajmują się copywriterzy, czyli osoby posiadające nie tylko kunszt pisarski, ale także wiedzę związaną z pozycjonowaniem stron internetowych. Wykorzystują ją do tworzenia jakościowych treści, które są również dobrze dostosowane do wyszukiwarki Google i wspomagają pozycjonowanie.

Teksty SEO są pośrednim typem tekstów pomiędzy tekstami tworzonymi tylko dla użytkowników a tekstami tworzonymi tylko dla wyszukiwarek internetowych. Obecnie trend ten staje się najpopularniejszy i staje się – złotym środkiem. Oznacza to, że coraz częściej publikuje się jedne jakościowe treści dostosowane do użytkowników, a także go wyszukiwarki Google na rzecz publikowania dwóch różnych rodzajów treści na stronie.

Jak napisać dobry tekst SEO?

Jeśli już wiemy, czym są treści SEO, a także SEO copywriting, warto również powiedzieć, jak napisać tego typu teksty. Przede wszystkim musimy zaznaczyć, iż nie ma jednej konkretnej wskazówki czy szablonu według którego pisze się takie treści. Muszą być one dopasowane do grupy odbiorców, miejsca w którym są publikowane czy celu.

Pierwszym krokiem jest zatem wybranie odpowiedniej formy treści, a do dyspozycji mamy artykuły eksperckie, teksty tematyczne, wpisy blogowe czy poradniki. Następnie dobiera się dla danego tekstu odpowiednią długość – taką, aby była większa niż średnia długość tekstu w branży. Kolejnym krokiem jest nasycenie słowami kluczowymi danej treści. Te wybiera się najczęściej spośród puli głównych słów kluczowych przeznaczonych dla pozycjonowania danej witryny. Teksty SEO, mogą posiadać kilka słów kluczowych o podobnym priorytecie lub jedno główne przewodnie.

Następnym krokiem w tworzeniu tekstów SEO jest stworzenie odpowiedniej architektury treści. Oznacza to podzielenie tekstu na odpowiednie nagłówki h2, h3, h4 itd., a także akapity. Słowa kluczowe powinny być w zamieszczone równomiernie w tytule, nagłówkach, a także w samym tekście.

Ważnym elementem tworzenia tekstu jest również dostosowanie ich pod kątem user experience, czyli użytkowników jacy będą je czytali. Jest to ważny czynnik dla Google, gdyż wyszukiwarka stara się prezentować jedynie treści przyjazne ludziom. Powinniśmy zatem sformatować tekst w taki sposób, aby był estetyczny i łatwo przyswajalny. W tekście możemy pogrubiać konkretne sentencje lub słowa kluczowe, a także dodawać tabele, listy punktowe, zdjęcia lub inne elementy. Nie powinniśmy również zapominać o linkowaniu wewnętrznym i wychodzącym. Są to linki kierujące do innych miejsc na naszej stronie internetowej oraz w internecie. Dzięki temu ułatwiamy indeksowanie naszego serwisu, zainspirujemy naszych czytelników do pozostania dłużej na naszej stronie, a także jesteśmy pomocni naszym czytelnikom, podpowiadając, gdzie w internecie znajdują się podobne informacje. Jest to bardzo ważne dla wyszukiwarki Google która posiada aż kilkaset czynników rankingowych, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pozycję naszej witryny.

Bardzo ważną podpowiedzią z której możemy skorzystać, gdy wiemy już jak teoretycznie pisać teksty SEO, są optymalizatory treści. Są to takie narzędzia jak Yoast czy Contadu. Analizują one napisane przez nas teksty i podpowiadają jakich słów kluczowych, warto użyć, czy wszystkie elementy są odpowiednio zoptymalizowane, a także o jakie elementy musimy jeszcze zadbać. Narzędzia tego typu występują w wersjach wtyczek lub dedykowanych aplikacji uruchamianych w przeglądarce. Jeśli zatem tworzymy treści SEO, powinniśmy upewnić się, że rzeczywiście są one dostosowane dobrze do wyszukiwarki Google.

Dlaczego Google je lubi?

Wyszukiwarka Google lubi treści zoptymalizowane pod kątem SEO z kilku powodów. Przede wszystkim może dużo łatwiej i precyzyjniej indeksować oraz oceniać i interpretować takie teksty. Dzięki temu może prezentować przydatne i trafne wyniki wyszukiwania swoim użytkownikom. Wiedząc to, możemy być pewni, że wyszukiwarka będzie preferowała i wyróżniała teksty oraz wpisy dostosowane pod kątem pozycjonowania.

Treści SEO są również zoptymalizowane pod kątem użytkowników. Jest to jeden z wymogów dobrej treści SEO, a więc Google będzie premiowało nas za przedstawianie ciekawych i jakościowych tekstów. Wyszukiwarce zależy, aby prezentować jedynie czytelne, wartościowe i interesujące witryny. Jeśli umieszczamy na swojej stronie internetowej teksty SEO, informujemy wyszukiwarkę, że nasze teksty właśnie takie są.

Teksty SEO są również lubiane przez wyszukiwarkę Google z powodu eliminacji wszystkich błędów i zagrożeń, które miały miejsce w przeszłości w wyszukiwarce. Tworząc takie treści, nie nadużywamy słów kluczowych i nie używamy obszernych wypełniaczy, które nie wnoszą żadnych informacji ani nie manipulujemy linkami. Teksty takie są tworzone zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami samej wyszukiwarki, a więc nie zachodzi prawdopodobieństwo działań niezgodnych z zasadami Google. Oznacza to, że teksty zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki będą bardziej promowane w Google niż te, które nie są tworzone z jej zasadami.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1