Czym są agencje SEO?
Agencje SEO to jedna z najpopularniejszych agencji marketingu internetowego na rynku. Tuż obok agencji marketingowych czy interaktywnych świadczą usługi osobom, które chcą promować się w internecie poprzez pozycjonowanie strony internetowej. Zapewniają one zatem kompleksowe usługi pozycjonowania dużym markom, firmom czy osobom prywatnym będąc jednocześnie najbardziej wyspecjalizowanymi markami tego typu na rynku. Choć agencje marketingowe i interaktywne również świadczą usługi pozycjonowania, agencje SEO skupiają się tylko i wyłącznie na nim, świadcząc ewentualnie dodatkowe usługi związane z ogólnie pojętym digital marketingiem. Zatrudniają one specjalistów od SEO, a także oferują najszerszą i najbardziej zaawansowaną ofertę z zakresu pozycjonowania.
Aby skorzystać z usług agencji SEO nie musimy udawać się do nich osobiście, a całą sprawę możemy załatwić całkowicie internetowo. Nie musimy również znać się na pozycjonowaniu stron, aby skorzystać z usług tych agencji. Możemy również z nimi współpracować zarówno okazjonalnie jak i regularnie. Możemy też często współpracować z tymi agencjami wspomagając ich działania i wykonują ich polecenia jeśli posiadamy wiedzę z zakresu SEO. Jeśli nie posiadamy wiedzy, agencje oferują kompleksowe usługi bez jakiegokolwiek naszego udziału.
Agencje SEO współpracują na podstawie trzech umów o pozycjonowania — wybiórczo lub oferując klientom samodzielny wybór. Najpopularniejszą umową jest umowa abonamentowa, gdzie miesięcznie płacimy pewną sumę pieniędzy i w zamian za to otrzymujemy regularnie pewną ilości działań pozycjonujących. Drugim popularnym typem rozliczania się z agencją SEO jest pozycjonowanie za efekty, gdzie płacimy agencji jedynie wtedy kiedy osiągnie ustalony przez nas efekt pozycjonowania. Może być do sprowadzenie odpowiedniej liczby użytkowników na naszą stronę internetową czy wypromowanie w wyszukiwarce Google na wysokie pozycje pod konkretnymi słowami kluczowymi. Agencje SEO pozycjonują również strony hybrydowo, gdzie łączą oba powyższe typy pozycjonowania. W takiej opcji płacimy miesięcznie abonament za wykonywanie konkretnych regularnych usług pozycjonujących oraz dodatkowo opłatę jeśli agencji uda się przy okazji osiągnąć wyznaczony przez nas cel.
Usługi podstawowe
Pierwszą podstawową usługą jaką oferują agencje SEO, jest optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Zawiera ona nawet kilkadziesiąt elementów, które są czynnikami rankingowymi i wpływają na pozycję w naszej witryny wyszukiwarce Google. Optymalizację taką możemy zamówić jako kompleksową usługę lub możemy wybrać poszczególne jej elementy. Agencje oferują również działania pozycjonujące wykonywane poza witryną w sieci takie jak np. link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych, które swoją drogą są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Bardzo często w agencjach SEO będziemy mogli również zamówić wykonanie strony internetowej – zarówno niezobowiązująco jak i wraz z całym pakietem pozycjonowania. Jedną z podstawowych usług agencji SEO jest również SEO copywriting czyli tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarki, które możemy kupować i dodawać na naszą stronę internetową. Z tej usługi chętnie korzysta wielu właścicieli serwisów — w sposób niezobowiązujący regularnie jedynie kupując treści i samodzielnie umieszczając je na blogu czy w sklepie internetowym.
Usługi dodatkowe
Agencje SEO oprócz tego, że oferują bardzo szeroki cennik związany z usługami pozycjonowania, oferują również często usługi dodatkowe. Agencje posiadają specjalistów wysokiej jakości z wielu dziedzin. Chcą w ten sposób wykorzystać ich kompetencje i zarobić dodatkowe pieniądze. Jakie zatem usługi dodatkowe oferują agencje SEO mniej związane z pozycjonowaniem, a bardziej digital marketingiem?
Przede wszystkim jest to obsługa kampanii reklamowych Google Ads czy Facebook Ads. Są to dwa popularne systemy reklamowe, które umożliwiają promowanie się w wielu miejscach w sieci związanych z tymi markami. Klienci pozycjonując swoją stronę internetową, mogą zatem zamówić dodatkowo wyemitowanie i obsługę takiej kampanii, co w połączeniu z pozycjonowaniem może dawać lepsze efekty niż samo przeprowadzenie pozycjonowania lub samo przeprowadzenie kampanii reklamowej. Z usług dodatkowych możemy również korzystać niezależnie i nie musimy wykupywać pakietu pozycjonowania, o czym warto wiedzieć. Kolejną usługą dodatkową jest często marketing szeptany, czyli umieszczanie pozytywnych wpisów o naszej marce w internecie, a także artykułów sponsorowanych. Agencja SEO oferują dość często usługi graficzne czy stworzenie i pozycjonowanie wizytówki marki na Google Maps.
Zamawiaj wszystkie usługi w jednej agencji
Bardzo przydatną podpowiedzią, z której zdecydowanie warto skorzystać jest zamawianie usług w jednej agencji SEO. Jeśli to możliwe powinniśmy tak robić, gdyż odniesiemy z tego tytułu wiele korzyści. Przede wszystkim będziemy mogli liczyć na korzystniejsze wycenienie zlecenia. Im więcej usług zamówimy w danej agencji SEO, tym bardziej będzie starała się przekonać nas do złożenia takiego zamówienia. Będzie oferowała zatem lepsze ceny, a przy większej ilości zamówionych usług pozycjonowanie wraz z innymi czynnościami będzie kosztowało nas po prostu mniej.
Wiele usług, warto również zamówić w jednej agencji, gdyż pracownicy będą wykonywali je znając nasz serwis. Wpłynie to na efektywność wykonywania tych usług, które będą mogły być nawet korelowane ze sobą. Poprzez to osiągniemy najlepsze efekty, a cały proces będzie przebiegał sprawnie i szybko. Porozumienie się również z jedną agencją jest dużo korzystniejsze i bardziej komfortowe aniżeli z kilkoma agencjami, które mogą nie do końca współgrać ze sobą.