Jakie usługi oferują agencje SEO i jak mogą nam pomagać promować markę oraz witrynę w sieci?

agencja SEO agencja SEO pixabay

Agencja SEO to jedna z najczęściej widywanych agencji na rynku marketingu internetowego. Przeważnie jednak nie interesujemy się pozycjonowaniem i jest to dla nas tajemniczy skrót. Nie wiemy do końca czym są te agencje, jakie usługi oferują i w jaki sposób, mogą nam pomóc. Agencje otwierają jednak przed nami szeroko drzwi świata pozycjonowania i promowania naszej witryny wyszukiwarce Google. Czym tak właściwie zatem są agencje SEO? Wszystkie najważniejsze informacje w pigułce przedstawiamy poniżej.

 

Czym są agencje SEO?

Agencje SEO to jedna z najpopularniejszych agencji marketingu internetowego na rynku. Tuż obok agencji marketingowych czy interaktywnych świadczą usługi osobom, które chcą promować się w internecie poprzez pozycjonowanie strony internetowej. Zapewniają one zatem kompleksowe usługi pozycjonowania dużym markom, firmom czy osobom prywatnym będąc jednocześnie najbardziej wyspecjalizowanymi markami tego typu na rynku. Choć agencje marketingowe i interaktywne również świadczą usługi pozycjonowania, agencje SEO skupiają się tylko i wyłącznie na nim, świadcząc ewentualnie dodatkowe usługi związane z ogólnie pojętym digital marketingiem. Zatrudniają one specjalistów od SEO, a także oferują najszerszą i najbardziej zaawansowaną ofertę z zakresu pozycjonowania.

Aby skorzystać z usług agencji SEO nie musimy udawać się do nich osobiście, a całą sprawę możemy załatwić całkowicie internetowo. Nie musimy również znać się na pozycjonowaniu stron, aby skorzystać z usług tych agencji. Możemy również z nimi współpracować zarówno okazjonalnie jak i regularnie. Możemy też często współpracować z tymi agencjami wspomagając ich działania i wykonują ich polecenia jeśli posiadamy wiedzę z zakresu SEO. Jeśli nie posiadamy wiedzy, agencje oferują kompleksowe usługi bez jakiegokolwiek naszego udziału.

Agencje SEO współpracują na podstawie trzech umów o pozycjonowania — wybiórczo lub oferując klientom samodzielny wybór. Najpopularniejszą umową jest umowa abonamentowa, gdzie miesięcznie płacimy pewną sumę pieniędzy i w zamian za to otrzymujemy regularnie pewną ilości działań pozycjonujących. Drugim popularnym typem rozliczania się z agencją SEO jest pozycjonowanie za efekty, gdzie płacimy agencji jedynie wtedy kiedy osiągnie ustalony przez nas efekt pozycjonowania. Może być do sprowadzenie odpowiedniej liczby użytkowników na naszą stronę internetową czy wypromowanie w wyszukiwarce Google na wysokie pozycje pod konkretnymi słowami kluczowymi. Agencje SEO pozycjonują również strony hybrydowo, gdzie łączą oba powyższe typy pozycjonowania. W takiej opcji płacimy miesięcznie abonament za wykonywanie konkretnych regularnych usług pozycjonujących oraz dodatkowo opłatę jeśli agencji uda się przy okazji osiągnąć wyznaczony przez nas cel.

Usługi podstawowe

Pierwszą podstawową usługą jaką oferują agencje SEO, jest optymalizacja strony internetowej pod kątem pozycjonowania. Zawiera ona nawet kilkadziesiąt elementów, które są czynnikami rankingowymi i wpływają na pozycję w naszej witryny wyszukiwarce Google. Optymalizację taką możemy zamówić jako kompleksową usługę lub możemy wybrać poszczególne jej elementy. Agencje oferują również działania pozycjonujące wykonywane poza witryną w sieci takie jak np. link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych, które swoją drogą są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Bardzo często w agencjach SEO będziemy mogli również zamówić wykonanie strony internetowej – zarówno niezobowiązująco jak i wraz z całym pakietem pozycjonowania. Jedną z podstawowych usług agencji SEO jest również SEO copywriting czyli tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarki, które możemy kupować i dodawać na naszą stronę internetową. Z tej usługi chętnie korzysta wielu właścicieli serwisów — w sposób niezobowiązujący regularnie jedynie kupując treści i samodzielnie umieszczając je na blogu czy w sklepie internetowym.

Usługi dodatkowe

Agencje SEO oprócz tego, że oferują bardzo szeroki cennik związany z usługami pozycjonowania, oferują również często usługi dodatkowe. Agencje posiadają specjalistów wysokiej jakości z wielu dziedzin. Chcą w ten sposób wykorzystać ich kompetencje i zarobić dodatkowe pieniądze. Jakie zatem usługi dodatkowe oferują agencje SEO mniej związane z pozycjonowaniem, a bardziej digital marketingiem?

Przede wszystkim jest to obsługa kampanii reklamowych Google Ads czy Facebook Ads. Są to dwa popularne systemy reklamowe, które umożliwiają promowanie się w wielu miejscach w sieci związanych z tymi markami. Klienci pozycjonując swoją stronę internetową, mogą zatem zamówić dodatkowo wyemitowanie i obsługę takiej kampanii, co w połączeniu z pozycjonowaniem może dawać lepsze efekty niż samo przeprowadzenie pozycjonowania lub samo przeprowadzenie kampanii reklamowej. Z usług dodatkowych możemy również korzystać niezależnie i nie musimy wykupywać pakietu pozycjonowania, o czym warto wiedzieć. Kolejną usługą dodatkową jest często marketing szeptany, czyli umieszczanie pozytywnych wpisów o naszej marce w internecie, a także artykułów sponsorowanych. Agencja SEO oferują dość często usługi graficzne czy stworzenie i pozycjonowanie wizytówki marki na Google Maps.

Zamawiaj wszystkie usługi w jednej agencji

Bardzo przydatną podpowiedzią, z której zdecydowanie warto skorzystać jest zamawianie usług w jednej agencji SEO. Jeśli to możliwe powinniśmy tak robić, gdyż odniesiemy z tego tytułu wiele korzyści. Przede wszystkim będziemy mogli liczyć na korzystniejsze wycenienie zlecenia. Im więcej usług zamówimy w danej agencji SEO, tym bardziej będzie starała się przekonać nas do złożenia takiego zamówienia. Będzie oferowała zatem lepsze ceny, a przy większej ilości zamówionych usług pozycjonowanie wraz z innymi czynnościami będzie kosztowało nas po prostu mniej.

Wiele usług, warto również zamówić w jednej agencji, gdyż pracownicy będą wykonywali je znając nasz serwis. Wpłynie to na efektywność wykonywania tych usług, które będą mogły być nawet korelowane ze sobą. Poprzez to osiągniemy najlepsze efekty, a cały proces będzie przebiegał sprawnie i szybko. Porozumienie się również z jedną agencją jest dużo korzystniejsze i bardziej komfortowe aniżeli z kilkoma agencjami, które mogą nie do końca współgrać ze sobą.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1