Pozycjonowanie – Co to takiego? Wszystko o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie google Pozycjonowanie google Pixabay

Pozycjonowanie to bardzo często padająca nazwa w kontekście marketingu internetowego. Ale czy do końca wiemy czym tak właściwie jest promocja poprzez zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google? W tym tekście przedstawiamy w pigułce wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych, a także podpowiadamy dlaczego należy wykonywać ten proces.

 

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to proces który polega na dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki Google w świadomy sposób. Witryna podana temu procesowi podlega odpowiedniej konfiguracji i dostosowaniu tak, aby była atrakcyjna dla wyszukiwarki i wysoko prezentowana w wynikach wyszukiwaniach Google. Strony internetowe pozycjonuje się pod konkretne słowa kluczowe, czyli hasła pod jakimi chcemy być widoczni z naszą witryną w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie jest procesem świadomym, długotrwałym, a także regularnym. Składa się ono z dwóch części – działań na stronie internetowej oraz działań poza witryną. Ogólnie istnieje ok. kilkudziesięciu – kilkuset czynników rankingowych na podstawie których wyszukiwarka Google ocenia naszą stronę i ustala wysokości jej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Ich liczba nie jest do końca znana, gdyż Google nie prezentuje dokładnie procesu indeksowania stron internetowych. Proces pozycjonowania pozwala zatem dostosowywać te wszystkie elementy, które wpływają na pozycję naszej strony internetowej i piąć się w górę wynikowi naszej strony internetowej w wyszukiwarce. Do najpopularniejszych czynników rankingowych możemy zaliczyć analizę i dobór słów kluczowych, dodawanie contentu i tekstów SEO na stronę, optymalizację pod kątem technicznym, szybkość działania, responsywność witryny, linkowanie wewnętrzne czy działania wykonywane poza stroną internetową takie jak linkowanie zewnętrzne czy sprowadzanie ruchu na docelową stronę i uwiarygodnienie jej poprzez dane NAP.

Dlaczego należy wykonywać pozycjonowanie

Proces pozycjonowania wykonuje się głównie z dwóch powodów. Przede wszystkim strona internetowa sama w sobie nie jest dostosowana do wyszukiwarki Google, a jest jedynie witryną, którą możemy kształtować w dowolny sposób. To właśnie od nas zależy, pod jakimi hasłami będzie wyświetlała się w wyszukiwarce Google nasza witryna a także na jak wysokich pozycjach będzie się pojawiała. Nie ma innej możliwości jak tylko pozycjonowanie, aby witryna pojawiała się pod konkretnie pożądanymi przez nas frazami na wysokich miejscach w wyszukiwarce. Samoistne prowadzenie witryny bez działań pozycjonujących nie zapewni nam wyeksponowania w wyszukiwarce. Proces pozycjonowania ma zatem informować wyszukiwarkę o czym jest nasza witryna a także przekonywać, iż jest wartościowa i warto ją polecać użytkownikom na wysokich pozycjach.

Drugim bardziej ogólnym powodem, dla którego należy pozycjonować strony internetowe jest fakt, iż tylko pierwsze wyniki wyszukiwania w konkretnych kategoriach tematycznych lub pod konkretnymi słowami kluczowymi cieszą się największym powodzeniem. Użytkownicy naturalnie przeglądając strony internetowe od najwyższych wyników, które są im wyświetlane, nieco rzadziej przechodzą na kolejne podstrony, gdyż uzyskali już informacje na tych pierwszych. Przejawia się do regularnym spadkiem ruchu organicznego, który praktycznie zanika na kolejnych stronach wyników wyszukiwania danego hasła. Największą popularnością cieszy się pierwszy wynik także pierwsze 3 wyniki w porównaniu do pozostałych 7 na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jeśli zatem chcemy liczyć na pozyskiwanie dużego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google, musimy dostosowywać naszą witrynę do Google i ją pozycjonować.

Jakie są zalety pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie ruchu organicznego i odbiorców z internetu. Wyszukiwarka Google stanowi dla wielu miliardów osób na całym świecie podstawowe źródło informacji. Chcąc zatem pozyskiwać odbiorców zainteresowanych daną kategorią tematyczną, wyszukiwarka jest bardzo dobrym miejscem, gdzie możemy to robić. Pozycjonując witrynę będziemy mogli zatem liczyć nawet na bardzo duży - liczony w dziesiątkach czy setkach tysięcy osób ruch, a w konsekwencji możliwość pozyskiwania dużej ilości klientów czy odbiorców dla naszego projektu.

Pozycjonowanie stron internetowych to również jeden z najbardziej efektywnych sposobów pozyskiwania klientów. Przede wszystkim dzieje się tak ze względu na atrakcyjność finansową. Koszt pozyskania jednego klienta przy pozycjonowaniu jest przeważnie dużo atrakcyjniejszy niż przy innych metodach reklamowych. To z kolei pozwala nam promować się na większą skalę lub uzyskać konkretny wynik za niższą sumę niż przy innych działaniach marketingowych. Choć trudno konkretnie oszacować i wyliczyć takie porównanie, przez wielu specjalistów, a także właścicieli witryn, pozycjonowanie jest chętnie wykorzystywane z tego powodu w długofalowym okresie.

Samo pozycjonowanie jest również bardzo elastycznym i efektywnym sposobem marketingu internetowego. To my samodzielnie ustalamy, pod jakimi hasłami chcemy być widoczni z naszą witryną w wyszukiwarce Google, a także jak intensywnie będziemy promowali naszą witrynę oraz jak duży budżet na pozycjonowanie będziemy przeznaczali. Możemy również zwiększać i zmniejszać dowolnie intensywność pozycjonowania, a także modyfikować stronę i edytować hasła pod którymi jesteśmy widoczni w trakcie trwania pozycjonowania.

Na duży plus zasługuje również fakt inwestowania w stronę internetową, gdyż pozycjonowanie ma właśnie taki charakter. W porównaniu z innymi strategiami reklamy internetowej, gdzie po zakończeniu finansowania reklama znika z sieci i nie uzyskujemy już żadnych profitów, pozycjonowanie pozwala uzyskiwać je jeszcze na długo po zakończeniu działań pozycjonujących. Przeznaczając zatem pieniądze na doraźne wypromowanie witryny i pozyskiwanie klientów, nawet jeśli zakończymy ten proces jeszcze przez bardzo długi czas będziemy pozyskiwali część ruchu organicznego, co znacznie zwiększa atrakcyjność finansową pozyskiwania klientów w ten sposób.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1