Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

kampania reklamowa na Facebooku kampania reklamowa na Facebooku Pixabay

Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

 

Co będzie potrzebne?

Przede wszystkim, jeśli chcemy uruchomić naszą pierwszą kampanię reklamową Facebook Ads, będziemy potrzebowali kilku rzeczy. Po pierwsze będzie to konto na Facebooku. Reklamę możemy uruchomić z  dowolnego konta, ale musimy być zalogowani, aby skorzystać z tej możliwości promocyjnej. Warto wcześniej też odłożyć środki, z których opłacimy kampanię na osobne konto, a także materiały związane z reklamą, które chcemy zaprezentować i informacje o grupie docelowej naszych odbiorców. Przygotowanie tych rzeczy wcześniej znacznie ułatwia oraz przyspiesza cały proces uruchamiania reklamy na Facebooku.

Cel reklamy

Pierwszym krokiem do utworzenia nowej reklamy na Facebooku jest przejście do menedżera reklam poprzez górne menu. Gdy już się w nim znajdujemy, należy wybrać opcję uruchomienia nowej kampanii reklamowej. W tym momencie otrzymamy do wyboru kilkanaście celów reklamy podzielonych na trzy grupy. Będą odzwierciedlały czynności i efekty, jakie chcemy uzyskać poprzez reklamę. Mogą to być kliknięcia w link, odtworzenia wideo czy pozyskanie ruchu.

Wybranie konkretnego celu jest ważne, gdyż modyfikuje kolejne ustawienia kampanii i optymalizuję ją w taki sposób, aby uzyskać pożądaną czynność przez reklamodawcę. Na początek przy pierwszej kampanii reklamowej najlepszym rozwiązaniem będzie wybór ruchu, czyli pozyskiwania użytkowników, którzy będą zapoznawali się z naszą reklamą i przechodzić na naszą stronę internetową. Wybór ten daje sporo korzyści, stosunkowo prostą formę konfiguracji reklamy i duże możliwości niezależnie od celu reklamowego, którego oczekujemy. Bardziej zaawansowane cele reklamowe, warto wybierać, jeśli już zaznajomimy się trochę z systemem.

Opcje reklamy

W drugim kroku wybieramy i ustawiamy opcje reklamy, którą chcemy wyemitować. Ustawienia będą dotyczyły takich elementów jak budżet, harmonogram emisji czy umiejscowienie reklam. Powinniśmy zatem ustawić odpowiedni budżet, jaki posiadamy na kampanię reklamową, dodać jego wartość, a także ustawić, jakie sumy w ciągu konkretnego dnia chcemy wydawać. Zapobiegnie to wydaniu całego budżetu reklamowego w ciągu jednego dnia. Możemy również określić maksymalną cenę reklamy, na którą się zgadzamy, powyżej której nasza reklama nie będzie emitowana. Facebook Ads opiera się na licytacji reklam, a ich cena zależy od aktualnego popytu, a także innych warunków.

Możemy również ustalić harmonogram emisji reklamy, wybierając konkretny czas, konkretne dni czy nawet konkretne pory dnia, jeśli ma to dla nas znaczenie. Musimy również określić, gdzie chcemy, aby pojawiały się nasza reklama. Jeśli nie mamy własnych preferencji, warto pozostawić automatyczne ustawienie.

Jednym z najważniejszych elementów tworzenia i publikowania reklamy na Facebooku jest określenie grupy docelowej. Będzie to określenie użytkowników, do których zostanie skierowana reklama i nazywa się to targetowaniem. Przygotuj sobie wcześniej listę cech, jakie muszą spełnić odbiorcy. Powinniśmy w tym momencie wprowadzić je do systemu reklamowego, a nie dopiero je ustalać. Warto zatem określić podstawowe informacje takie jak wiek, lokalizacja, płeć czy narodowość i język. Możemy również dodawać poszczególne cechy, które muszą posiadać odbiorcy, aby mogli zobaczyć naszą reklamę np. związane z ich osobą czy zainteresowaniami.

Projektowanie reklamy

Ostatnim krokiem podczas uruchomienia swojej reklamy w Facebook Ads jest projektowanie reklamy. Jest to graficzne zbudowanie reklamy, która będzie wyświetlana na Facebooku naszym odbiorcom. Możemy umieszczać w niej tekst, zdjęcia czy wideo, a także wybierajcie różne typy. Do dyspozycji mamy zarówno posty tekstowe, jak i materiały graficzne oraz wideo czy materiały interaktywne takie jak pokazy slajdów czy karuzelę zdjęć.

Bardzo przydatną funkcją Facebooka jest również podgląd na żywo budowania takiej reklamy. Wprowadzając tekst lub inne elementy widzimy, jak nasza reklama będzie wyglądała w różnych miejscach np. na różnych urządzeniach czy w różnych lokalizacjach Facebooka. Warto korzystać z tego narzędzia i patrzeć czy dana reklama będzie estetyczna.

Podczas budowania materiałów graficznych lub wideo, a także przemyślanych tekstów warto sprawdzać różne ustawienia. To właśnie o tych elementów będzie zależało powodzenie naszej reklamy, a więc warto przyłożyć szczególnie uwagę na tego elementu.

Praktyczne porady

Jeśli chcemy szybko uruchomić naszą pierwszą kampanię na Facebooku, warto skorzystać z materiałów wideo na YouTube. Dzięki temu zobaczymy w praktyce, jak wygląda system reklamowy, a także, jakie opcje mamy do wyboru. W sieci istnieje wiele tutoriali czy wideo poradników, które dokładnie omawiają każdą funkcję i każdy przycisk danego programu. Dzięki temu wchodząc na Facebooka do menedżera reklam i uruchamiając swoją pierwszą kampanię reklamową, będziemy wiedzieli, jakie opcje musimy zaznaczyć i jak przebrnąć przez cały proces. Może zająć to nawet jedynie kilka minut, jeśli będziemy wiedzieli, co robić.

Jeśli chcemy zbudować naszą pierwszą szybką kampanię reklamową na Facebooku, warto pozostawiać szeroki target. Wpłynie to na szybkość emitowania naszych reklam, a także na cenę. Jeśli chcemy zawężać reklamy internetowe lub mamy cele stricte sprzedażowe, możemy bazować na statystykach i określać konkretne grupy docelowe o takich cechach, które najlepiej do tej pory spisywały się przy promocji marki.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1