Oryginalne formy contentu, na które możesz postawić, aby przekazywać wiedzę w sposób ciekawy i nieszablonowy!

Oryginalne formy contentu Oryginalne formy contentu Pixabay

Content to jeden z najważniejszych czynników zarówno przy pozycjonowaniu strony internetowej, jak i pod kątem reklamowym. Niezależnie od tego, w jakim celu go publikujemy, często pozwala pozyskiwać nam duże ilości klientów i rozwijać naszą markę. Przeważnie stawiamy na treści pisane czy zdjęcia, a nieco rzadziej na nagrania wideo.

Nie interesujemy się jednak bardziej oryginalnymi formami contentu, które mogą okazać się strzałem w dziesiątkę i już samą swoją formą przyciągać odbiorców do naszej marki. Poniżej prezentujemy cztery oryginalne formy treści, na które możemy postawić, chcąc przekazać wiedzę w sposób ciekawy i nieszablonowy.

Zdjęcia i filmy 360 stopni

Pierwszym oryginalnym typem contentu, który jest wykorzystany bardzo rzadko, a, który jest niezwykle efektowny, będą materiały interaktywne. Zaliczamy do nich zdjęcia 360 stopni oraz filmiki tego samego typu. Materiały interaktywne pozwalają rozglądać się po danym elemencie w trakcie jego przeglądania lub odtwarzania. Zdjęcia 360 stopni przypominają zatem kadry z wirtualnego spaceru na Google Maps i pozwalają obracać się po zdjęciu w 360 stopniach. Podobnie sprawa ma się z filmikami 360, które umożliwiają dowolne rozglądanie się po nagraniu w trakcie jego odtwarzania. Oznacza to, że możemy przeżywać je na wiele sposobów w zależności od tego, w którym kierunku chcemy patrzeć w danym momencie.

Materiały tego typu wbrew pozorom nie są trudne do stworzenia i możemy wykreować je samodzielnie. Przede wszystkim możemy używać specjalnych kamer 360 stopni, które będą robiły odpowiednie zdjęcia lub filmiki gotowe do publikacji. Możemy również wykorzystać specjalne programy komputerowe, aby złożyć zdjęcie 360 stopni z wielu zdjęć danego miejsca w różnych perspektywach.

Co ciekawe, zdjęcia 360 stopni możemy wgrywać do standardowego albumu z normalnymi zdjęciami na Facebooku, a filmiki 360 publikować na YouTube, a następnie osadzać w dowolnym miejscu w internecie. Wykorzystanie takich elementów jest zatem możliwe praktycznie w nieograniczony sposób. Materiały interaktywne z pewnością będą przyciągały odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z takimi materiałami. Są one odtwarzane standardowo w przeglądarce internetowej i nie potrzebujemy żadnych dodatkowych wtyczek, rozszerzeń czy rozwiązań, aby móc z nich korzystać — co również wpływa na ich ogólną atrakcyjność. Korzystanie z tego typu materiałów będzie szczególnie trafione, jeśli chcemy opisać dane miejsce lub przekazać informacji o nim. Działając w taki sposób, zrobimy to dużo dokładniej aniżeli przez tradycyjne zdjęcia lub tekst.

Podcasty

Drugim, nieco mniej imponującym, ale również bardzo oryginalnym sposobem prezentowania treści są podcasty. Są to nagrania audio lub wideo opublikowane w formie serii o danej tematyce. Ich główną zaletą jest fakt, że są one publikowane w formie odcinkowej, a więc zawierają wiele konkretnej, sprawdzonej i merytorycznej wiedzy o danym zagadnieniu. Odbiorcy, korzystają bardzo chętnie z takich jakościowych form contentu, zwłaszcza, że nie są one zbyt często publikowane w porównaniu do tradycyjnych tekstów czy zdjęć, gdyż wymagają poświęcenia pewnej ilości czasu na przygotowanie.

Wirtualny spacer

Zdecydowanie jednym z najbardziej oryginalnych typów contentu, jaki możemy publikować, są wirtualne spacery. Choć może wydawać się, że są to elementy graficzne, interaktywne, w dalszym ciągu przekazują pewną wiedzę, a więc są formami contentu. Wirtualne spacery są dobrze znane z Google Maps i funkcji Google Street View, gdzie można poprzez nie przechadzać się po ulicach, zwiedzając okolice z bezpośredniej perspektywy. Wirtualne spacery są zatem połączeniem poszczególnych kadrów – miejsc oddalonych od siebie o kilka metrów. Każdy poszczególny krok to inne ujęcie danego miejsca w 360 stopniach. Tworząc wirtualne spacery możemy zatem wirtualizować dowolne przestrzenie — zarówno otwarte, jak i zamknięte, a także publikować wirtualny spacer w dowolnym zestawieniu.

Aby utworzyć tego typu spacer, mamy do wyboru dwie możliwości. Możemy zrobić to samodzielnie przy pomocy kamery 360 stopni lub tradycyjnych zdjęć i programów komputerowych albo zamówić jego wykonanie w agencjach marketingowych. Możemy też zamówić takie spacery u fotografów. Niektórzy z nich czasami specjalizują się w tego typu usługach. Rozwiązanie takie jest korzystniejsze dla osób, które nie posiadają samodzielnie umiejętności, aby stworzyć jakościowy wirtualny spacer lub dla osób, które nie mają czasu, a posiadają budżet reklamowy.

Przedstawianie treści właśnie w taki sposób jest niezwykle korzystne z kilku powodów. Przede wszystkim w taki sposób możemy przedstawić dokładnie dane zagadnienie, miejsce i wiele informacji bezpośrednio. Wirtualne spacery są znacznie lepsze w przekazywaniu wiedzy dotyczącej danego miejsca od innych form contentu. Ten rodzaj treści będzie również niezwykle oryginalny dla odbiorców, którzy mają bardzo rzadko możliwość korzystania z tego typu elementów. W praktyce osoby takie widzą wirtualny spacer jedynie na Google Maps, szukając lokalizacji. Gdy wirtualne spacery pojawią się na naszej stronie internetowej, odbiorcy z pewnością poświęconą sporą ilość czasu na zapoznanie się z wirtualnym spacerem i sprawdzenie naszej marki w poszukiwaniu kolejnych oryginalnych treści.

Webinaria

Ostatnim czwartym sposobem prezentowania contentu w oryginalny sposób w naszym zestawieniu są webinaria. Są to transmisje live na żywo, które prowadzone są w celach edukacyjnych. Mogą być to wirtualne seminaria, prezentacje czy luźniejsze spotkania, w trakcie których przekazujemy wiedzę na konkretny temat. Mogą być one prezentowane w formie serii lub pojedynczych niezobowiązujących relacji. Aby zorganizować webinarium, będziemy potrzebowali stabilny dostęp do internetu, a także kamerkę internetową. Do tego celu możemy użyć nawet kamerki znajdującej się w laptopie lub smartfonie. Możemy również postawić na bardziej zaawansowane rozwiązania takie jak specjalnie przygotowane studio, zaproszenie gości czy kamery wysokiej jakości.

Webinaria, choć stanowią na rynku pewną ilość contentu, w dalszym ciągu nie są wykorzystywane standardowo i szeroko przez osoby publikujące treści. Jeśli zatem zastanawiamy się jak przyciągnąć odbiorców do naszej marki i jak opublikować oryginalne treści, możemy zaprezentować content samodzielnie, rozmawiając z odbiorcami — co  będzie korzystniejsze, gdyż w ten sposób możemy lepiej zaprezentować dane zagadnienie i przekazać wiele ważnych informacji.

Dużym plusem webinarów jest fakt, że będą one przyciągały osoby, które są ciekawe, co znajduje się na nagraniu, jak wyglądamy, jak tworzona jest transmisja i wielu innych rzeczy. Ciekawość jest jednym z ważniejszych czynników, które decydują o tym, że przyciągamy odbiorców w internecie do naszej marki. Jeśli zatem chcemy się wyróżnić, możemy wykorzystywać ten oryginalny sposób przekazywania wiedzy oraz treści.

Najnowsze na blogu

  • 1