Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

profesjonalna firma SEO profesjonalna firma SEO Pixabay

Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

Pomoc może być jednak znacząca i w duży sposób przyspieszać pozycjonowanie. Jak zatem wygląda pomaganie agencji SEO przy pozycjonowaniu naszej strony internetowej? O tym wszystkim mówimy poniżej.

Porozumienie z agencją

Przede wszystkim, jeśli chcemy wspierać pozycjonowanie naszej strony internetowej i pomagać agencji SEO, która zajmuje się jej promowaniem, powinniśmy najpierw porozmawiać z pracownikami tej firmy. Nigdy nie powinniśmy wykonywać żadnych czynności samodzielnie, gdyż może to zniwelować pozycjonowanie agencji lub nawet przeszkodzić w osiąganiu dobrych wyników. Podczas rozmowy uzyskamy również cenne wskazówki, jak możemy wspomagać ten proces, a także, na jakich elementach mamy się skupić, aby współpraca przebiegała jak najbardziej efektywnie.

Jeśli chcemy wspomagać proces pozycjonowania, możemy robić To niezależnie od tego, jak wysoki poziom wiedzy o SEO posiadamy. Istnieje wiele różnych sposobów – mniej lub bardziej zaawansowanych, które możemy wykorzystywać do takiego działania.

Ogólnie wspomagając agencje SEO w pozycjonowaniu naszej strony internetowej, możemy w znaczący sposób przyczynić się do osiągnięcia sukcesu. Agencja będzie mogła wtedy pozostawić prostsze i mniej wymagające zadania nam, a skupić się na tych trudniejszych, których z pewnością już samodzielnie nie wykonamy. Posiadając wiele czasu, możemy również regularnie dbać o pozycjonowanie i witrynę, aby cały proces przebiegał bardziej efektywnie.

Sprowadzanie ruchu na witrynę

Pierwszym sposobem w jakim możemy wspomagać proces pozycjonowania, gdy naszą witryną zajmuje się już agencja SEO, jest sprowadzanie ruchu na naszą pozycjonowaną witryną. Będzie polegało to na kierowaniu z różnych miejsc w internecie użytkowników do naszej strony internetowej. Ma to na celu poprawić statystyki serwisu, które z kolei wpłyną na wyższą jego indeksację. Jeśli użytkownicy będą przechodzili na naszą witrynę, a także zostawali tam przez dłuższy czas oraz powracali na nią w późniejszym terminie, będziemy mogli uzyskać wiele profitów.

Ruch na naszą pozycjonowaną stronę internetową możemy sprowadzać z wielu lokalizacji w internecie. Przede wszystkim, mogą być to inne nasze strony internetowe, które posiadamy. Będą to strony innych marek i projektów, strony prywatne przez strony, których jesteśmy właścicielami. Mogą być to witryny o innej tematyce, ale które posiadają użytkowników mogących być zainteresowanymi naszą pozycjonowaną stroną. Ruch możemy sprowadzić również z mediów społecznościowych. Często prowadząc markę, posiadamy wiele platform w social mediach oraz kont i profili, które mogą być doskonałym źródłem ruchu. Użytkowników z internetu możemy sprowadzać również z zewnętrznych lokalizacji, których nie jesteśmy właścicielami takich jak inne profile i strony, fora internetowe, a także YouTube Czy LinkedIn.

Możemy zachęcać do przejścia na naszą stronę internetową zarówno obiecując ciekawe artykuły i treści, a także zniżki, kody rabatowe czy inne korzyści, które będą wartościowe dla konkretnych grup odbiorców.

Dodawanie jakościowego contentu

Jednym z najlepszych sposobów na sprowadzenie ruchu na naszą pozycjonowaną stronę internetową jest dodawanie dla niej jakościowego i zoptymalizowanego pod kątem SEO oraz UX contentu. Treści niezmiennie od lat cieszą się bardzo dużą popularnością i to właśnie one są często głównym powodem dla którego użytkownicy wchodzą na konkretną stronę internetową. Jeśli zadbamy o ten element, z pewnością przyciągniemy ich na naszą witrynę. Treści na witrynie, mogą przyciągać użytkowników nie tylko, gdy strona jest wypozycjonowana. O fakcie posiadania przydatnych artykułów i wpisów tematycznych możemy informować odbiorców w sieci, a następnie podawać im link do naszej strony internetowej. Możemy również wdrażać content marketing, czyli publikować treści na forach internetowych czy w mediach społecznościowych wraz z linkiem do pełnej wersji która jest zamieszczona na naszej witrynie.

Jakie treści dodawać zatem do naszej strony internetowej? Przede wszystkim powinny być to ciekawe, merytoryczne i przydatne wpisy. Muszą być dobrane do odpowiedniej grupy docelowej, a także dawać odbiorcom konkretne korzyści. Warto opublikować poradniki czy wideo tutoriale. Możemy również odpowiednio formatować treści, aby były estetyczne i łatwe w przyswajaniu, a także zamieszczać w nich wiele ciekawych informacji. Treści, które będziemy dodawali na naszą stronę internetową, muszą być zoptymalizowane również pod kątem SEO, czyli zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Te najpewniej otrzymany od agencji SEO która będzie pozycjonowała naszą witrynę. Jeśli zatem mamy czas i możliwości, a także potrafimy samodzielnie tworzyć takie treści, możemy publikować artykuły tematyczne. Warto je również reklamować w internecie.

Linkowanie zewnętrzne

Kolejnym sposobem, jaki możemy wykorzystywać, aby wspomagać proces pozycjonowania naszej strony internetowej, jest pozyskiwanie linkowania zewnętrznego. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, ale i jeden z najżmudniejszych do wykonywania. Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczeniu linków do naszej witryny w różnych miejscach w internecie. Te mają świadczyć o popularności naszej witryny, a także ułatwiać robotom indeksującym Google przebywającym w sieci odnajdywanie naszej strony internetowej. Agencje bardzo często poświęcają spore ilości czasu na tę monotonną pracę. Jak zatem możemy im pomóc w tym elemencie?

Przede wszystkim w rozmowie ze specjalistami powinniśmy uzyskać wskazówki jakiego typu linki pozyskiwać, a także z jakich miejsc. Jeśli otrzymamy takie informacje, będziemy mogli regularnie pozyskiwać linki zwrotne dla naszej pozycjonowanej witryny w internecie. Powinniśmy robić to nieregularne, ale w systematyczny sposób, aby nasze działania nie zostały oznaczone przez Google jako manipulacja. Możemy zatem dodawać wpisy o naszej witrynie wraz z linkiem na forach tematycznych, dodawać linki w komentarzach na blogach czy na YouTube, a także dodawać wpisy w social mediach i wszędzie tam, gdzie jest to tylko możliwe.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1