0 Unterminated String: '"Często chcąc pozycjonować naszą witrynę internetową, nie do końca wiemy, czym różni się optymalizacja witryny od pozycjonowania. W efekcie używamy tych pojęć zamiennie, co nie jest prawidłowe i może wprowadzić spore zamieszanie. W tym tekście odpowiadamy na pytanie, czym różnią się tak właściwie te pojęcia i czym się charakteryzują. Dlaczego warto używać prawidłowych pojęć? Przede wszystkim, warto podkreślić, że powinniśmy zawsze używać prawidłowych pojęć, jeśli mówimy o SEO. Jest to bardzo techniczny i skomplikowany element promocji marki w internecie, gdzie nawet najdrobniejsze różnice, mogą sporo namieszać. Jest to ważne zwłaszcza w kontakcie z agencją SEO lub marketingową, gdyż agencje, mogą źle interpretować nasze oczekiwania i cele, które chcemy osiągnąć — jeśli nie będziemy używali prawidłowych terminów. Poznanie ich zajmie jedynie chwilę, a dzięki temu będziemy mogli bardziej precyzyjnie komunikować się z agencją która promuje naszą markę w internecie, a także będziemy mogli wybrać lepsze działanie promocyjne związane z pozycjonowaniem stron internetowych. Czym jest pozycjonowanie strony internetowej? Pozycjonowanie strony internetowej to ogólny termin oznaczający dostosowywanie strony internetowej do wyszukiwarki Google. Celem pozycjonowania jest jak najlepsze dostosowanie witryny tak, aby pojawiała się na najwyższych miejscach w konkretnych kategoriach tematycznych w wyszukiwarce. Jest to bardzo złożony, długotrwały i nieprzewidywalny proces. Pozycjonowaniu możemy poddawać każdy typ strony internetowej niezależnie jaka jest jej tematyka, wielkość czy technologia. Pozycjonowanie strony WWW to ogólny termin, który kryje w sobie wszystkie działania pozycjonujące. Te z kolei dzielą się na dwie mniejsze części – optymalizację strony internetowej oraz działania wykonywane poza stroną internetową w sieci. Działania te są nazywane odpowiednio działaniami on site i off site, czyli na stronie i poza stroną. Samo pozycjonowanie jest ogólnie procesem darmowym. Na pozycję witryny wyszukiwarce Google wpływ ma nawet kilkaset elementów, które w mniejszym i większym stopniu odpowiadają za ocenę witryny w indeksie Google. Działania pozycjonerskie możemy, a nawet musimy wykonywać w dłuższej perspektywie czasu. Tylko od nas zależy, jak będą one intensywne, a także, jaki cel sobie obierzemy i jaki typ pozycjonowania będziemy realizowali. Ogólnie pozycjonowanie jest jednym z najlepszych i najbardziej jakościowych sposobów digital marketingu. Czym jest optymalizacja witryny? Optymalizacja strony internetowej to jedna z dwóch części, które razem składają się na ogólne pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Google. Polega ona na dostosowaniu witryny według wskazówek i dobrych zasad do wyszukiwarki Google. Stronę internetową, którą pozycjonujemy, możemy optymalizować na wielu płaszczyznach i zmieniać wiele jej parametrów. Możemy robić to zarówno samodzielnie, jak i zlecając tę pracę agencji SEO. Do najpopularniejszych działań optymalizacyjnych możemy zaliczyć analizę i dobór słów kluczowych, dodawanie jakościowego contentu na naszą witrynę, usprawnienie kodu HTML, przyspieszenie wczytywania się i działania strony, dostosowanie jej do urządzeń mobilnych i małoekranowych, linkowanie wewnętrzne czy optymalizację pod kątem user experience. Są to jednak tylko najważniejsze elementy, które mają największy wpływ na optymalizację serwisu i w największym stopniu wpływają na pozycjonowanie. Istnieje wiele innych elementów takich jak odpowiedni dobór nazwy plików oraz podstron czy żmudna konfiguracja techniczna które również wpływają na optymalizację strony internetowej. Optymalizację witryny wykonuje się po przeprowadzeniu audytu SEO, który informuje nas jaki jest jej stan, a także, jakie elementy działają prawidłowo, a jakie należy naprawić. Sprawdzenie witryny wskazuje też kierunek rozwoju strony, który jest następnie wdrażany. To optymalizacja serwisu internetowego jest podstawą wszystkich ogólnych działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej, gdyż zapewnia stabilną i solidną platformę do wszystkich działań pozycjonerskich. Czym są działania off site poza witryną? Jak już wiemy, pozycjonowanie strony internetowej składa się z dwóch elementów – optymalizacji witryny, czyli działań na samej stronie, a także działań wykonywanych poza stroną internetową w sieci. Działania off site są zatem drugą częścią ogólnego pozycjonowania. Jest to nieco mniejsza, ale nie mniej ważna część ogólnego SEO strony internetowej. Działania te wykonywane są poza naszą witryną w internecie, ale również wpływają na jej odbiór, a także ocenę przez wyszukiwarkę Google. Zdecydowanie najważniejszym elementem działań off site jest linkowanie zewnętrzne strony internetowej. Jest to również jeden z najważniejszych ogólnie czynników rankingowych, które w najmocniejszy sposób wpływają na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google. Linkowanie zewnętrzne to umieszczanie w internecie linków prowadzących do naszej witryny. Mają one świadczyć o popularności strony, a także pomagać robotom odnajdywać nasz serwis i przechodzić na niego. Linkowanie zewnętrzne w przeszłości było niezwykle istotnym czynnikiem do tego stopnia, że wręcz bezpośrednio decydowało o pozycji strony w wyszukiwarce Google. Do innych działań wykonywanych poza witryną w trakcie pozycjonowania możemy zaliczyć np. pozyskiwanie ruchu internetowego z sieci na pozycjonowaną stronę, a także powiązywanie witryny z adresem lokalnym poprzez wizytówkę Google Maps czy dane NAP. Które działania są ważniejsze? Oba typy działań przy pozycjonowaniu strony internetowej są bardzo ważne. Powinny doskonale się uzupełniać i współgrać tak, aby osiągać, jak najlepsze efekty pozycjonowania. Nigdy również nie powinniśmy stawiać na jeden typ prac pozycjonerskich, a ignorować drugi. Wszystkie działania powinny być przemyślane oraz dobranie do naszej witryny w indywidualny sposób. Poszczególne elementy pozycjonowania możemy wdrażać jednak ni'