Pozycjonowanie ma swoje typy i rodzaje — Nie wiedziałeś o tym? Sprawdź koniecznie!

Pozycjonowanie Pozycjonowanie pixabay

Pozycjonowanie stron internetowych wbrew pozorom dzieli się na kilka typów i rodzai. Choć ogólnie mówimy o nim w kontakcie pozycjonowania standardowego - najpopularniejszego, możemy również korzystać z innych typów pozycjonowania takich jak lokalne, szerokie czy pod urządzeniem mobilne. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, czym są różne rodzaje pozycjonowania stron WWW, a także przybliżamy je.

 

Czym są różne rodzaje pozycjonowania stron WWW?

Różne rodzaje pozycjonowania są po prostu odmianami działań SEO które promują naszą witrynę w wyszukiwarce Google w nieco inny sposób. Stosuje się je w osiąganiu konkretnych celów. Mają nieco inną charakterystykę, a także pomagają skuteczniej osiągać różne założenia. Wszystkie typy pozycjonowania bazują na tym standardowym, czyli najpopularniejszym wykonywanym przez większości marek i firm w internecie. Poszczególne odmiany pozycjonowania wyróżniają się jednak swoimi indywidualnymi cechami, pomagając osiągać różne cele w różny sposób.

Ogólnie nie istnieje jeden najlepszy typ pozycjonowania stron internetowych. Dobiera się je adekwatnie do celów, które chcemy osiągnąć. Dzięki odpowiedniemu i trafnemu wyborowi można osiągnąć te cele szybciej, efektywniej i skuteczniej.

Co ważne, styl pozycjonowania strony internetowej możemy zmieniać. Nawet jeśli włożyliśmy sporo czasu i środków w konkretny typ pozycjonowania strony internetowej, jeśli zajdzie taka potrzeba możemy po prostu zmienić profil naszych działań. Nie stracimy również tego wszystkiego, co stworzyliśmy wcześniej, a wszystkie działania wykonywane wobec naszej witryny, zostaną i będą nadal przynosiły nam profity.

Pozycjonowanie standardowe i alternatywne

Dwoma pierwszymi typami pozycjonowania stron internetowych z jakich możemy korzystać, jest pozycjonowanie standardowe i alternatywne. Są to podstawowe sposoby promowania witryny w wyszukiwarce Google, które co ciekawe są dokładnie swoimi lustrzanymi odbiciami.

Pozycjonowanie standardowe polega na pozycjonowaniu witryny pod konkretnymi kilkoma najpopularniejszymi hasłami tematycznymi w danej kategorii. Jest ono również najczęściej wybierane i wykorzystywane przez właścicieli witryn, gdyż zapewnia największe możliwy profity i ruch organiczny. Analogicznie przy pozycjonowaniu standardowym mamy jednak do czynienia z największą konkurencją w danej kategorii tematycznej. Sposób pozycjonowania witryny zakłada wybranie kilku - kilkunastu fraz głównych dla danej witryny i promowanie strony internetowej właśnie pod nimi. Często są to również najpopularniejsze zwroty w danej kategorii, choć nie musi tak zawsze być. Przy pozycjonowaniu standardowym inne słowa kluczowe również są umieszczane na naszej witrynie, ale nie są już tak podkreślane i nie skupiamy się na nich w aż tak duży sposób jak na tych podstawowych.

Pozycjonowanie standardowe wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie chcemy po prostu znajdować się na jak najwyższej pozycji w naszej kategorii tematycznej w wyszukiwarce Google pod popularnymi słowami kluczowymi. Jest to prosty sposób na zwiększenie widoczności witryny w internecie, który jest też efektywny oraz daje wiele wartości dodanych. Korzystając z pozycjonowania standardowego, inwestujemy środki w rozbudowę witryny, a nie jedynie wykonujemy doraźne działania reklamowe. Możemy wykorzystywać pozycjonowanie w sposób niezwykle elastyczny, a także dostosowywać nasze działania do możliwości, które posiadamy. Pozycjonowanie standardowe posiada wiele plusów. Przede wszystkim jest to wyższa pozycja w wyszukiwarce Google, czyli możliwość pozyskiwania dużej ilości odbiorców. Możemy również cieszyć się budowaniem pozytywnego wizerunku, gdyż nasza marka będzie często polecana przez wyszukiwarkę Google – czym chętnie kierują się użytkownicy.

Pozycjonowanie szerokie strony internetowej to pozycjonowanie alternatywne. Jest ono odbiciem pozycjonowania standardowego i promuje witryny na dokładnie przeciwstawnych zasadach. Pozycjonowanie szerokie polega na tym, że promujemy w wyszukiwarce Google stronę pod kilkaset, kilka tysięcy lub nawet nieskończoną ilość fraz. Są to zarówno popularne hasła tematyczne, średnio popularne i te najmniej popularne - bardzo rzadko wykorzystywane. Założenie pozycjonowania szerokiego to wykorzystywanie wszystkich możliwych słów kluczowych dla danej kategorii tematycznej. Dzięki temu jesteśmy obecni pod wszystkimi możliwymi frazami w wyszukiwarce Google na dalszych pozycjach i pozyskujemy małą ilość ruch organicznego spod każdej z nich. W efekcie pozyskiwanie małego ruchu organicznego z dużej liczby fraz ma dawać taki sam lub lepszy efekt jak przy pozycjonowaniu standardowym. Słowa kluczowe umieszcza się na stronie internetowej z podobną częstotliwością bez wyróżniania jakiejkolwiek z nich.

Pozycjonowanie szerokie przede wszystkim wykorzystuje się w sytuacji, kiedy nie mamy większych szans na wybicie się w standardowy sposób w danej kategorii tematycznej, gdyż panuje w niej bardzo duża konkurencja lub nie mamy odpowiednich środków. Pozycjonowanie szerokie może być również wdrażane w sklepach internetowych, które posiadają w swoim asortymencie ogromne ilości produktów, towarów i usług. W takiej sytuacji promowanie witryny pod dużą liczbę różnych fraz tematycznych ma silne uzasadnienie.

Pozycjonowanie lokalne

Drugim najpopularniejszym sposobem pozycjonowania stron internetowych z którego korzystamy najczęściej, po pozycjonowaniu standardowym jest SEO lokalne. Pozycjonowanie lokalne strony internetowej polega na promowaniu witryny w danej kategorii tematycznej pod popularnymi słowami kluczowymi, ale jedynie w danej lokalizacji. Jest to ogólnie pozycjonowanie standardowe ograniczone do danej lokalizacji np. miasta czy regionu. Jeśli zatem mówimy o takim typie pozycjonowania, mamy na myśli jedynie zwiększenie widoczności na konkretnym terenie. Nasza witryna będzie pojawiała się wyszukiwarce Google i będzie wyświetlana jedynie osobom, które dokonają wyszukiwania, przebywając w danej lokalizacji lub podkreślą, że szukają informacji konkretnie w kontekście danego miasta.

Lokalne SEO służy zatem do docierania do osób i odbiorców, którzy mieszkają na konkretnym terenie. Może być to spowodowane wieloma czynnikami takimi jak oferta przeznaczona specjalnie dla nich czy ograniczenia dystrybucji produktów. Pozycjonowanie lokalne możemy wykonywać na każdej witrynie bez względu na jej wielkość i technologię w której została wykonana. Możemy również ten sposób pozycjonowania łączyć z innymi, podkreślając lokalny charakter witryny.

Pozycjonowanie lokalne wdraża się głównie poprzez umieszczanie na stronie lokalnych słów kluczowych. Będą to standardowe słowa kluczowe pod którymi chcemy być widoczni w wyszukiwarce Google, ale rozszerzone o nazwę miejscowości. Frazami takimi, mogą być również same nazwy lokalizacyjne takie jak nazwy miast, wsi, regionów. Do kolejnych działań pozycjonowania lokalnego możemy zaliczyć stworzenie i powiązanie wizytówki na Google Maps z pozycjonowaną witryną, a także podawanie danych NAP w internecie, które będą zawierały konkretny lokalny adres z URL strony. Wszystkie te czynności mają sprawić, że wyszukiwarka Google będzie wiedziała, że nasza witryna funkcjonuje w konkretnej lokalizacji.

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne i wyszukiwanie głosowe

Kolejnymi dwoma typami pozycjonowania jest pozycjonowanie pod urządzenia mobilne i wyszukiwanie głosowe. Są to dwa najbardziej specjalistyczne typy pozycjonowania, które wykorzystuje się zdecydowanie rzadziej niż te wyżej wymienione, ale które również mają sporo zalet i zastosowań.

Pozycjonowanie pod urządzeniem mobilne to rodzaj, który dostosowuje stronę głównie do użytkowników, przeglądających internet na telefonach i tabletach. Pozycjonowanie takie ma zatem zoptymalizować serwis głównie pod urządzenia małoekranowe. Będzie odbywało się to poprzez stworzenie responsywnej wersji witryny, zwiększenie szybkości wczytywania się i działania strony czy zastosowanie odpowiednich prostych szablonów serwisu. Ogólnie pozycjonowanie pod urządzenia mobilne bazuje na tym standardowym, ale zwraca uwagę na wszystkie elementy, które pomagają korzystać ze strony na urządzeniach małoekranowych.

Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest z kolei dostosowaniem strony pod kątem Google Voice Search. Jest to usługa znana z desktopowej wyszukiwarki Google, a także systemu Android czy asystenta Google. Pytania zadawane głosowo nieco różnią się od tych wpisywanych ręcznie, a pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe wykorzystuje ten fakt. Oprócz standardowego optymalizowania serwisu i promowania go w wyszukiwarce Google będziemy przede wszystkim używali fraz typu long tail, czyli długich ogonów. Są to frazy składające się z kilku, a nawet kilkunastu słów będące odzwierciedleniem mowy potocznej – mówionej do mikrofonu.

SEO brandowe

Brandowe SEO to z kolei pozycjonowanie strony internetowej które zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce Google pod kątem marek. W tym wypadku również pozycjonowanie standardowe będzie tym na którym będziemy się opierali. Dodatkowo będziemy używali fraz brandowych, czyli takich, które są nazwami marek lub posiadają nazwy konkretnych firm lub producentów. W takim wypadku nasza strona będzie prezentowana w danej kategorii tematycznej w kontekście konkretnych marek, które będziemy podkreślali na naszej witrynie.

Jest to jedna z ciekawszych strategii, jeśli prowadzimy projekt o konkretnej marce lub sklep internetowy. Jeśli zatem w naszym sklepie sprzedajemy głównie produkty konkretnych producentów, warto pozycjonować stronę tak, aby była ona głównie rozpoznawalna ze względu na te marki.

Ciekawostka: Zamawiając usługę pozycjonowania strony internetowej w agencjach SEO, możemy wybrać różne sposoby rozliczenia się. Najpopularniejszym jest rozliczenie abonamentowe. Oznacza to, że miesięcznie będziemy płacili konkretną sumę agencji, a ta w zamian za to będzie wykonywała konkretne czynności. Możemy również skorzystać z rozliczania efektowego, gdzie zapłacimy agencji jedynie wtedy, kiedy osiągnie dla nas wcześniej ustalony efekt. Coraz popularniejszym sposobem na rozliczenie się jest również rozliczenie hybrydowe, czyli pośrednie, gdzie część usługi rozliczamy abonamentowo, a część efektowo.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1