Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

Google Google Pixabay

Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

 

Czym jest Google?

Google to niekwestionowany lider na rynku marek internetowych. Jest to firma należąca do konglomeratu Alphabet Inc. Holding ten nadzoruje spółkę Google oraz inne powiązane z nią podmioty. Samo przedsiębiorstwo Google zostało założono w 1998 roku, a swoją siedzibę posiada w Kalifornii. Zostało założone przez Siergieja Brina i Larego Pagea. Co ciekawe, rozpoznawalna dzisiaj nazwa Google zarejestrowana została przez przypadek – błąd literowy. Pierwotnie sercem firmy była wyszukiwarka która miała umożliwiać dokładne wyszukiwanie informacji w sieci.

Google posiada filie swojej firmy w Warszawie oraz zatrudnienia w niej Polaków. Oddział ten został utworzony w 2005 roku. Przedsiębiorstwo zajmuje się również na małą skalę sztuczną inteligencją która z pewnością w najbliższym czasie będzie rozwijania bardziej dynamicznie. Google główne zyski czerpie z płatnych wyników wyszukiwania i systemu reklamowego Google AdSense. Początkowo opierała się na tym modelu zarabiania całkowicie i w ten sposób stała się rozpoznawalna na całym świecie. Wyszukiwarka w zamian za odpłatną pozwala na umieszczenie wyników wyszukiwania w widocznym miejscu nad listą organicznych wyników, zarabiając na tym regularnie krocie.

Google to nie tylko działalność i biznesowa, ale także społeczna. Marka regularnie wspiera różnorodne projekty społeczne, a także przekazuje darowizny na szczytne cele. Wokół marki wraz z czasem narosło też sporo kontrowersji. Dotyczą one głównie pozyskiwania i przechowywania danych, a także niejasnych kryteriów obrotu danymi osobowymi oraz cenzury czy sugerowania danych osobowych w wyszukiwaniach.

Co ważne, Google jako wyszukiwarka pomaga jedynie odnajdować konkretne strony internetowe i wyświetla ich spis zależny od wyszukiwania. Samodzielnie nie przechowuje wszystkich stron internetowych, a także nie jest ich właścicielem. Jest to często błędne postrzeganie, które bierze się z monopolistycznej pozycji Google, które często jest synonimem internetu.

Jakie opcje i usługi oferuje?

Bez wątpienia zdecydowanie najpopularniejszą usługą Google jako oferuje, jest wyszukiwarka internetowa Google. Ale wyszukiwarka to tylko korona całej marki która jest gigantyczną korporacją. Zatem, za co Google jest jeszcze odpowiedzialne?

Przede wszystkim są to usługi poczty elektronicznej Gmail. Jest to jeden z najpopularniejszych klientów poczty e-mail, który używany jest prywatnie oraz biznesowo przez miliardy ludzi na całym świecie. Marka Google to również najpopularniejszy system urządzeń mobilnych Android, który jest obecnie zainstalowany na większości smartfonów oraz tabletów na świecie. Pozostając przy tematyce urządzeń mobilnych Google to również Google Play, czyli największy na świecie sklep z aplikacjami dla urządzeń małoekranowych.

Kolejną ważną usługą jest Asystent Google, który potrafi głosowo wspomagać nasze działania, udzielając informacji, odpowiedzi na pytania umożliwiając wykonywanie pewnych czynności, w dużo prostszy sposób niż możemy zrobić to tradycyjnie. Google to również Dysk Google, który pozwala nam przechowywać informacje oraz pliki w sieci, a także Dokumenty Google, czyli pakiet edytorów w darmowej aplikacji możliwej do używania online

Dwoma gigantycznymi projektami, które prowadzi Google, są również Google Maps, a także przeglądarka Chrome. Z map Google z pewnością korzystamy na co dzień, wyszukując adresów lub lokalizacji w najbliższej okolicy. Przeglądarka Chrome stała się kilka lat temu podobnie jak wyszukiwarka wiodącą aplikacją w swojej dziedzinie dostarczając funkcjonalne, stabilne i ergonomiczne narzędzie do przeglądania internetu. Co zaskakujące, Google jest również właścicielem serwisu YouTube, czyli jednej z największej wyszukiwarki filmików wideo w internecie i drugiej największej wyszukiwarki w sieci. Do wyżej wymienionych najpopularniejszych usług aplikacji Google możemy dodać jeszcze kilkaset mniejszych lub większych usług oferowanych przez tego giganta.

Dlaczego Google jest monopolistą w internecie?

Odpowiedź na pytanie, dlaczego Google jest monopolistą w internecie, wiąże się z kilkoma kwestiami. Przede wszystkim była to jedna z pierwszych globalnych marek która zaistniała w sieci i która intensywnie rozwijała się od samego początku internetu. Znacznie uprościło to dotarcie do tej pozycji, którą obecnie ma korporacja.

Google posiada również wiele patentów, odkryć, a także innowacji i rzeczywiście dostarcza wiele jakościowych oraz przydatnych usług. Działa również na wielu frontach, co pomaga jej dywersyfikować działalność i stawać się gigantem w branży internetowej. Nie bez znaczenia są również środki pozyskiwane od inwestorów którzy z kolei chętniej współpracują z Google, widząc jej wzrost. Marka stała się również monopolistą ze względu na rozbudowaną infrastrukturę techniczną która jest poza zasięgiem zdecydowanej większości marek na rynku - z wiadomych względów. Google ma zatem dużo większe możliwości niż wiele innych marek, a także generuje ogromne dochody, które też nie pozostają bez znaczenia, jeśli odpowiadamy na pytanie, dlaczego Google jest obecnie monopolistą.

Ważną kwestią o której warto również wspomnieć, odpowiadając na to pytanie, jest skuteczna strategia rozwoju. Google zatrudnia najlepszych specjalistów w swojej kategorii, a także poszczególnych branżach personelu. Oznacza to, że rozwija się w sposób przemyślany, trafny, a także wspomagane przez wielu specjalistów. Spore i dobrze funkcjonujące zaplecze firmy nie jest zatem bez znaczenia w rozwoju marki i zajmowanej pozycji przez Google na rynku.

Ogólnie Google, a w szczególności wyszukiwarka, stało się hegemonem internetu, dzięki w połączeniu różnych czynników oraz dostarczeniu przełomowego narzędzia jakim była wyszukiwarka internetowa, która doskonale spełniała swoje zadanie i regularnie zyskiwała na popularności.

Najnowsze na blogu

  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • Ile trwa pozycjonowanie witryny i kiedy zobaczę pierwsze efekty? Sprawdź, co wpływa na długość SEO strony internetowej!

    Ile trwa pozycjonowanie witryny i kiedy zobaczę pierwsze efekty? Sprawdź, co wpływa na długość SEO strony internetowej!

    Pozycjonowanie strony internetowej to bez wątpienia ten proces, który chcemy zakończyć jak najszybciej i cieszyć się widoczną witryną w wyszukiwarce Google. Często jednak nie mamy żadnego pojęcia ile może on potrwać, co utrudnia nam podjęcie decyzji o zleceniu i rozpoczęciu pozycjonowania. W tym tekście staramy się odpowiedzieć na to pytanie, a także podpowiedzieć, kiedy zobaczymy pierwsze efekty SEO.

    Więcej
  • 1