Słowa kluczowe na stronie www — Poznaj typy słów kluczowych!

Słowa kluczowe na stronie www Słowa kluczowe na stronie www Pixabay

Słowa kluczowe to bardzo ważne elementy każdej strony internetowej, a także tekstów, które dodajemy na witrynę. To dzięki nim decydujemy, pod jakimi zwrotami chcemy być dostępni wyszukiwarce Google i jak chcemy być odnajdywani przez użytkowników w sieci.

Przeważnie nie wiemy, że istnieje kilka typów słów kluczowych i używa się ich w konkretnych sytuacjach, a także, że mają one swoją charakterystykę. W tym tekście odpowiadamy zatem na pytanie, czym są różne typy słów kluczowych, a także przedstawiamy zarówno najpopularniejszy typ, czyli frazy główne oraz mniej popularne typy słów kluczowych takie jak poboczne, brandowe czy lokalne.

Czym są typy słów kluczowych i dlaczego się ich używa?

Różne typy słów kluczowych to rodzaje fraz, które dodajemy na naszą stronę internetową. Różnią się one nieco swoją charakterystyką, mają inny cel, a także pomagają podkreślić inne walory naszej witryny. Jedynym wspólnym mianownikiem wszystkich rodzajów słów kluczowych jest to, że pomagają pozycjonować nam naszą witrynę i są jednym z głównych czynników rankingowych, które Google bierze pod uwagę, ustalając listę wyników wyszukiwania.

Poszczególnych słów kluczowych używa się w konkretnych sytuacjach i są one świadomie dobierane przez specjalistów SEO podczas ustalania strategii pozycjonowania. W niektórych sytuacjach pewne typy słów kluczowych będą sprawdzały się lepiej od innych.

Słowa kluczowe najczęściej umieszczane są w tekstach SEO, czyli tekstach o przeznaczeniu pozycjonującym, a także w pozostałym contencie. Dodaje się je także w różnych częściach witryny, adresach podstron URL i nazwach plików, które wgrywamy na serwis.

Frazy główne

Frazy główne to najpopularniejszy typ słów kluczowych, jaki możemy zamieszczać na naszej stronie internetowej. Jest on wykorzystywany najczęściej, gdyż jest ściśle powiązany ze standardowym — najpopularniejszym typem pozycjonowania stron www. Frazy główne to kilka lub kilkanaście zwrotów, na które kładziemy największy nacisk na naszej stronie internetowej i pod którymi chcemy być najbardziej widoczni w internecie. Są to wyrażenia najważniejsze dla nas, które mają priorytetowy charakter. Padają one najczęściej na naszej stronie internetowej, są obecne we wszystkich najważniejszych miejscach, a także są używane najintensywniej. Przeważnie frazy główne są również najpopularniejszymi zwrotami w danej kategorii tematycznej, które gwarantują największy ruch organiczny z internetu – ale i pod którymi panuje największa konkurencja.

Frazy główne – jak i pozostałe typy słów kluczowych najczęściej wybierane są w oparciu o opłacalność, czyli stosunek ilości potencjalnego ruchu, który możemy pozyskać do konkurencyjności danego słowa kluczowego.

Frazy poboczne

Drugim rodzajem słów kluczowych, z których możemy skorzystać, są frazy poboczne. Są to mniej popularne i istotne słowa kluczowe na naszej witrynie, ale które stanowią ważne tło dla fraz głównych. Najczęściej są to słowa powiązane z głównymi hasłami tematycznymi, ich odmiany lub kombinacje. Przeważnie są to średnio i miało popularne słowa kluczowe, ale które również dostarczają pewien ruch organiczny i pod którymi również, warto być obecnymi w wyszukiwarce Google w danej kategorii tematycznej.

Poboczne słowa kluczowe mają również za zadanie urozmaicać dobór słów kluczowych i zapobiegać przeoptymalizowaniu głównymi frazami całej witryny. Jako ciekawostkę, warto przytoczyć szeroki sposób pozycjonowania strony, gdzie frazy poboczne grają pierwsze skrzypce. Jest to typ pozycjonowania, w którym promujemy witrynę pod kilka tysięcy lub nawet nieskończoną liczbę fraz bez wyróżnienia jakiejkolwiek z nich.

Long taile

Kolejnym typem słów kluczowych są frazy typu long tail. Są to długie ogony składające się z kilku lub nawet kilkunastu pojedynczych słów. Mogą one dokładnie opisywać konkretną rzecz lub być naturalnymi zdaniami oraz zapytaniami. Frazy tego typu są najbardziej szczegółowe i używa się ich przeważnie w sklepach internetowych do eksponowania konkretnych produktów. Mogą być również bardzo przydatne przy pozycjonowaniu strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe, gdzie naturalnie zadawane pytania do wyszukiwarki głosowo są przekształcane na pytania i wprowadzane do wyszukiwarki.

Long taile z racji tego, iż cechują się dużą złożonością, są uważane za jakościowe słowa kluczowe, które dostarczają wielu korzyści. Dzieje się tak, gdyż osoby wyszukujące konkretnych rzeczy, dokładnie określając je w wyszukiwarce, są dużo bardziej skłonne do dokonywania zakupów aniżeli osoby przyglądające jedynie ogólne kategorie tematyczne. Słowa takie oferują większą jakość i wyższy potencjał sprzedażowy.

Frazy brandowe

Frazy brandowe to z kolei tematyczne słowa kluczowe rozszerzone o nazwał marki. Mogą być to również samodzielne nazwy firm, które wyszukujemy w internecie. Frazy brandowe jak sama nazwa wskazuje, dotyczą zatem brandów i marek. Co ciekawe nie muszą dotyczyć one jedynie marek produktów, ale i również naszej firmy np. sklepu internetowego. Fraz brandowych najczęściej używa się właśnie na stronach sprzedażowych, aby przyciągnąć do witryny osoby zainteresowane daną marką, a także do zwiększania widoczności naszej marki w sieci, aby mogła być odnajdywana jedynie po samej nazwie.

Lokalne słowa kluczowe

Ostatnim typem słów kluczowych w naszym zestawieniu są frazy lokalne. Tak jak w przypadku fraz brandowych są to hasła tematyczne rozszerzone o nazwę miejscowości lub lokalizacji. Frazami lokalnymi, mogą być również same nazwy miast lub regionów, które również, mogą być używane w celu pozycjonowania lokalnego. Fraz tego typu używa się właśnie przy pozycjonowaniu lokalnym lub jeśli chcemy zaznaczyć z jakichś powodów lokalnych charakter naszej strony internetowej. Dobrym przykładem frazy lokalnej może być Mechanik Białystok lub Fryzjer Koszalin.

Porada: Słowa kluczowe możemy pozyskiwać z wielu różnych miejsc w internecie. Przede wszystkim są to zewnętrzne keyword generatory, czyli serwisy, na których możemy uzyskać listę najpopularniejszych słów dla danej kategorii tematycznej lub dla danego hasła. Możemy również skorzystać z planera słów kluczowych Google, Google Trends czy analizy innych serwisów.

Najnowsze na blogu

  • Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Czy można publikować grafikę od klienta bez posiadania licencji?

    Publikowanie grafik dostarczonych przez klienta, zwłaszcza w artykułach sponsorowanych, wymaga zachowania ostrożności i przestrzegania zasad dotyczących licencji. Jeśli klient wysyła grafikę objętą licencją Freepik Premium, Adobe Stock, Getty Images lub 123rf.com, a Ty, jako wydawca, nie posiadasz własnej licencji, istnieje kilka kluczowych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.

    Więcej
  • Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linkowanie wewnętrzne w SEO

    Linki zewnętrzne z zaufanych witryn o wysokim autorytecie są kluczowym elementem strategii SEO. Mimo to, wielu właścicieli stron internetowych i webmasterów zaniedbuje równie istotne linkowanie wewnętrzne, które także wpływa na pozycjonowanie i strukturę strony. Choć problematyczne linki wewnętrzne mogą stanowić wyzwanie przy przebudowie witryny, prawidłowe stosowanie tej techniki może przynieść znaczące korzyści SEO. Linkowanie wewnętrzne jest jedną z najefektywniejszych strategii on-page, wspierającą zarówno wyszukiwarki, jak i użytkowników.

    Więcej
  • Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    Nienaturalna dystrybucja anchorów jako zagrożenie dla SEO

    W świecie SEO nienaturalna dystrybucja anchorów stanowi istotne zagrożenie, sygnalizując wyszukiwarkom możliwe działania manipulacyjne. Takie zjawisko może skutkować poważnymi konsekwencjami, w tym spadkiem pozycji strony lub całkowitym jej usunięciem z wyników wyszukiwania. W związku z tym dystrybucja anchorów, czyli tekstów kotwicowych w linkach, jest jednym z kluczowych elementów przy budowaniu profilu linkowego strony.

    Więcej
  • Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Czy kupowanie linków zwrotnych w 2024 roku jest dobrym pomysłem?

    Linki zwrotne, zwane również odnośnikami, są kluczowymi elementami każdej strategii SEO. Niektórzy marketerzy decydują się na ich zakup zamiast zdobywania ich organicznie, aby osiągnąć wyższą efektywność.

    Więcej
  • Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    Nowe reguły Google i ich wpływ na budowanie linków

    W marcu 2024 roku Google wprowadziło znaczącą aktualizację swojego algorytmu wyszukiwania, znacząco wpływając na strategie budowania linków. Zmiana ta, znana jako „Google March 2024 Core Update”, ma na celu poprawę jakości treści internetowych i eliminację nieuczciwych praktyk wykorzystywanych do manipulowania wynikami wyszukiwania.

    Więcej
  • Lista strategii content marketingowych

    Lista strategii content marketingowych

    Content marketing stał się jednym z kluczowych elementów dzisiejszych strategii marketingowych. Odpowiednio zaplanowana kampania content marketingowa może przyciągnąć uwagę klientów, budować zainteresowanie marką, a także zwiększyć sprzedaż produktów lub usług. W tym artykule przedstawimy 10 strategii content marketingowych, które dają najlepsze efekty.

    Więcej
  • Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Jak uruchomić w 30 min kampanię reklamową na Facebooku w FB Ads?

    Facebook jest bardzo popularnym serwisem społecznościowym, który dodatkowo umożliwia emitowanie reklam jego użytkownikom. Szukając możliwości reklamowych, często oferowane jest nam właśnie takie rozwiązanie. Często również nie wiemy do końca, w jaki sposób uruchomić kampanię reklamową i jak skorzystać – przynajmniej próbnie z tego sposobu promocji. W tym tekście podpowiadamy jak szybko i prosto uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową w Facebook Ads w ciągu 30 minut.

    Więcej
  • Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Jak wspierać działania pozycjonujące agencji, jeśli naszym SEO zajmuje się profesjonalna firma?

    Wbrew pozorom, jeśli naszą witryną jest np. sklep internetowy i pozycjonuje już go wybrana przez nas agencja SEO, możemy nadal wspomagać ten proces i realnie na niego wpływać. Wiele osób uważa, że jeśli powierzy to zadanie agencji, nie ma już takich możliwości.

    Więcej
  • Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google – Czym jest, jak działa, co oferuje i dlaczego jest monopolistą w sieci? Najciekawsze informacje o Google

    Google to marka, którą z pewnością zna każdy internauta. Codziennie korzystamy z wielu funkcji, a także aplikacji tej marki używając ich do załatwiania różnorodnych spraw. Ale czy tak właściwie wiemy, czym ona jest, jak działa i co oferuje? Poniżej odpowiadamy na te wszystkie pytania, a także odpowiadamy, dlaczego jest hegemonem i monopolistą w sieci.

    Więcej
  • Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zatrudnij profesjonalnego copywritera zamiast przypadkowego freelancera jeśli zlecasz pisanie tekstów. Sprawdź dlaczego

    Zamawianie tekstów w internecie na naszego bloga czy inne strony internetowe lub profile w social mediach to bardzo popularna usługa. Dziś w świecie, w którym nie mamy czasu i często też umiejętności pisania bardzo chętnie korzystamy z takich usług.

    Więcej
  • 1