Jak artykuł opublikowany u nas wpływa na Twoją firmę?

W poprzednim wpisie “Po co inwestować w artykuły sponsorowane” przedstawiliśmy podstawowe informacje o tym, czy jest artykuł sponsorowany i poruszyliśmy kwestię korzyści, jakie może przynieść dla Twojego biznesu. Dzisiaj chcemy ten temat rozszerzyć i wytłumaczyć dokładnie, jak powinien wyglądać dobrze skonstruowany wpis sponsorowany oraz opisać konkretne mechanizmy tego, jak wpływa on na Twoją firmę.

 

Jak powinien wyglądać dobry wpis sponsorowany?

 

Wybór rodzaju teksty zależy od reklamodawcy, jednak w ręku dziennikarza czy copywritera leży odpowiedzialność za to, by został on dobrze odebrany przez czytelnika. Aby ten cel osiągnąć należy przestrzegać kilku zasad.

 

Odpowiednia długość tekstu

Aby tekst był przekonujący dla odbiorców warto zadbać o jego długość. Niedobrze odbierane są krótkie notki, bez wstępu, rozwinięcia i zakończenia, których widocznym jedynym celem jest reklama czy pozycjonowanie. Czytelnik najlepiej odbiera tekst rzeczowy, wyczerpujący temat, którego jedynie część jest reklamowa. W zależności od tematu liczba znaków takiego tekstu będzie się różnić, dlatego ważne jest jej odpowiednie oszacowanie.

 

Rzetelny research

Czytelnik chce być traktowany poważnie, dlatego ogromne znaczenie ma przeprowadzenie rzetelnego researchu i oparcie na nim tekstu. Nie chodzi o to, by aspirować do roli jedynego prawdziwego eksperta, ale o to, by dać czytelnikowi wiedzę i informacje, których poszukuje.

 

Szeroki background

Bardzo dobrze przyjmowane są artykuły, które w ramach reklamy produktu, usługi czy marki zakreślają szerokie tło wiadomości dotyczących branży. Nawiązanie pojawia się w takiej sytuacji naturalnie i nie jest odbierane jako przekonywanie na siłę i naginanie faktów.

 

Nienachalna reklama

Większość z nas, odbiorców mediów, ma dość wszędobylskich reklam i ma do nich negatywne nastawienie. Dlatego tak ważne jest, aby artykuł sponsorowany nie stał się nachalną reklamą, a pozostał tym, za co cenione są wolne media - dostarczeniem informacji i wiadomości, których użytkownik poszukuje.

 

Wybierz najlepsze miejsce na publikacje artykułów

 

Artykuł sponsorowany to potężne narzędzie marketingu internetowego. generuje ruch na Twojej stronie, przyciąga nowych klientów i tworzy grono zaufanych odbiorców. W związku tym publikacja treści sponsorowanych na dużych, znanych serwisach osiąga kosmiczne kwoty. Jednak tak samo skuteczna, a czasem, w przypadku szczególnych niszy, nawet bardziej opłacalna, jest publikacja na mniejszych portalach, które posiadają stałą liczbę odwiedzających.

 

 

  • 1